• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VELIKA PROMENA ZA SVA TAKSI VOZILA U BEOGRADU?! Nećemo se više voziti u "klasičnim" automobilima

Izvor Promo

Izveštaj Svetske zdravstvene organizacije pokazuje da je u 2021. godini u gotovo svim većim gradskim sredinama zabeleženo prekomerno čestično zagađenje vazduha.

 VELIKA PROMENA ZA SVA TAKSI VOZILA U BEOGRADU?! Nećemo se više voziti u "klasičnim" automobilima Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Što se Srbije tiče, problem zagađenja je najprisutniji u našem glavnom gradu, posebno u zimskim mesecima kada vremenski uslovi doprinose da se kvalitet vazduha znatno pogorša.

Prema rečima predsednika opštine Novi Beograd Aleksandra Šapića, glavni razlog zagađenja u Beogradu jesu motorna vozila i individualna ložišta. Podaci pokazuju da se gotovo milion srpskih domaćinstava greje koristeći drva i ugalj, dok s druge strane, imajući u vidu da motorizacija konstantno raste, svi su izgledi da će transport u Beogradu biti sve veći problem.

"Preko 70 odsto automobila koji se kreću u gradu Beogradu spadaju u kategoriju 'Evro 1' i 'Evro 2', dosta je i onih sa motorima Evro 3, a to su sve automobili koji se na zapadu ne koriste za vožnju. Zato je bitno podizanje standarda građana i davanje subvencija od strane države za kupovinu novih ekoloških vozila, odnosno pružanja olakšica za one koji žele novi automobil", naveo je Šapić i ukazao na mogućnost kupovine novih ekoloških vozila svim taksistima:

"Možemo da subvencionišemo ili kupimo potpuno nova ekološka vozila svim taksistima. To bi bio jasan pokazatelj i pravac u kojem Beograd treba da ide i na koji način doživljavamo brigu o životnoj sredini", kazao je kanidat za gradonačelnika.

Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine automobila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano. Takođe, od ukupno 2,25 miliona vozila, njih oko 655.000 imaju motore starije od "evro 3" standarda.

Statistika govori da je pre petnaest godina broj automobila na 1.000 stanovnika bio 150, dok danas on premašuje 300. Predviđanja su da će na godišnjem nivou taj broj rasti po stopi od 3,5 odsto, pa se može očekivati da će zagađenje od motornog saobraćaja biti još veće. Iz tog razloga, važno je na vreme preduzeti odgovarajuće mere i sačuvati ekološke oaze koje su naša velika prednost.

Aleksandar Šapić posebno naglašava važnost pošumljavanja i očuvanja Avale, Zvezdarske šume, Košutnjaku, Kosmaja, Ade Huje, Ade Ciganlije, Ratnog ostrva i svih drugih zelenih površina koje su „pluća grada".

"Veoma je važno da sačuvamo pluća našeg grada i pokušamo da svake godine zasadimo što više stabala. U pitanju je povezan sistem, ako očistimo zemlju očistićemo i vazduh", naveo je Šapić koji ima jasnu viziju ne samo čistijeg, nego i zdravijeg grada.

Podsetimo, svi zainteresovani građani i pravna lica, kao i preduzetnici u Srbiji, koji žele da kupe električna ili hibridna vozila mogu da podnesu zahtev za subvenciju Ministarstvu za zaštitu životne sredine do 31. Oktobra ove godine. Visine subvencije zavisiće od tipa vozila, a iznosi se kreću od 250 evra do 5.000 evra.

Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Саво

Ово је само предизборна прича, једна од многих, коју ће сви заборавити после гласања. Возила са моторима еуро 1,2 и 3 имамо ко 30%. Немогуће је да та возила више загађују од возила еуро 4,5,6 и више којих је око 70%.

Да вам кажем

1. Мени се чини да је било дана када је загађеност у Бг била преко мере а ми били закључани. То демантује теорију и о аутомобилима и и индивидуалним ловиштима јер беше април-мај. 2. Ко то каже да се на западу не возе аутомобили са Еуро 1,2 и 3 моторима. Возе се наравно само је ствар у којој мери. Уосталом западно од нас су и Босна и Хрватска. 3. О сечи зеленила не бих трошио речи као ни Шапић што није трошио. Здравији је асфалт и бетон од зелених површина, очигледно. 4. Колики утицај на загађење има прекомерна градња и упорно форсирање живота у Београду. Освестите се људи, постоји још нешто осим Београда и када би се то развијало макар десети део од Београда свима би било лепше а сам Београд би имао чистији ваздух.

Goran

@Да вам кажем Ako ti tu prekomernu (stano)gradnju i forsiranje života u Beogradu (kako si i sam nazvao), nazivaš razvojem Beograda, onda stvarno ne znaš šta pišeš!!! Evo ja ti svim srcem želim da i tvoje mesto (selo ili grad, nebitno) isto tako i još više "razvijaju"...

special image