Potpuno novi BMW Serije 7
Nakon 45 godina postojanja, ovaj model od sada ima i svoju potpuno električnu verziju. Njegove ekskluzivne karakteristike objedinjuju jedinstveno vozačko zadovoljstvo i bezkompromisni komfor koji je upotpunjen impresivnim digitalnim funkcijama.
U pitanju je do sada najduža generacija sedmice koju je moguće isporučiti samo u produženoj verziji od 5,4 metara.
Uzdignuti prednji deo ovoga puta donosi redefinisane, prepoznatljive BMW dizajnerske elemente – osvetljene grilove, nove podeljene farove (gornji deo ima funkciju dnevnog svetla i migavca), kao i adaptivni LED sa Matrix dugim svetlom koji dolaze u standardnoj opremi.
Opcionalni BMW kristalni farovi dodatno naglašavaju luksuzni svetlosni efekat, a dnevna svetla konstruisana su u LED tehnologiji i prolaze kroz svarovski kristale koji su raspoređeni u obliku slova L. Dizajneri su se ovog puta odlučili da svetlo na ovom modelu bude duboko uklesano u prednji branik.
Na bočnom delu vozila poseban vizuelni efekat stvaraju stakla sa gotovo nevidljivim zaptivkama, a gornji i donji deo razdvojeni su karakternom crtom po sredini vozila, dok duže dimenzije vrata omogućavaju olakšan ulazak i izlazak putnika. Novitet u pogledu eksterijera su i BMW Individual boje u dve nijanse.
Vozačima koji su sportski orijentisani na raspolaganju je M paket koji dodatno pojačava i intezivira dinamiku vozila, a u ponudi nas očekuje i novi M Sport paket Pro. Već naredne godine M model, baziran na seriji 7 biće dodatno vizuelno pojačan.
Enterijer nove BMW-ove Serije 7 putnicima nudi inovativni Entertainment system i BMW Theater Screen koji dolazi sa ekranom veličine 31,3 inča uz 8K rezoluciju.
Uz ove luksuzne karakteristike, zadnji deo nove BMW Serije 7 lako se transformiše u privatni bioskop, gde, pored ostalog, putnici mogu da uživaju u filmovima, serijama, omiljenoj muzici, ali i video igricama.
Sve kontrole ovog sistema su na dohvat ruke i to uz pomoć dva 5,5-inčna touch screen displeja koja su montirana u zadnjim vratima (BMW Touch Command).
Uz Bowers & Wilkins audio sistem i Executive Lounge paket zadnjih sedišta, koja su podesiva i imaju opciju transformacije u ležaj, putnici imaju utisak kao da zaista borave u nekom od luksuznih apartmana.
Za vozače ovaj auto nije ništa manje uzbudljiv, pre svega, jer imaju na raspolaganju novi zakrivljeni ekran i redizajnirani volan, kao i novi Gear Selector.
Ispred suvozača je BMW Interaction Bar koji putnicima olakšava upravljanje podešavanjima unutar vozila.
Prednja sedišta su potpuno novog dizajna i standardno dolaze u Comfort verziji. Površine za sedenje su šire, a nude i širok raspon mogućnosti električnog podešavanja, grejanja, kao i lumbalne podrške.
Opcionalno, moguće je dodati i aktivnu ventilaciju sa hlađenjem, kao i funkcionalne masaže sa devet programa, dok standardna oprema podrazumeva i četvorozonsku klimu.
I ova, sedma generacija, u standardnoj opremi ima vazdušno oslanjanje (i napred i nazad), a aktivni stabilizatori sada funkcionišu uz pomoć elektromotora koji rade na naponu od 48V.
Sveukupno je povećana krutost karoserije i uspostavljen je još bolji balans komfora i dobro poznate BMW dinamike u vožnji.
Sve navedeno predstavlja dobru pripremu za najnovije verzije pogonskih jedinica od kojih po prvi put imamo potpuno električni pogon u verziji BMW i7 xDrive60, gde uz pomoć dva elektromotora taj model dostiže 400Kw/544KS i 745Nm.
Baterija tog modela je neto kapaciteta 102kWh i omogucuje autonomiju do 625km po WLTP ciklusu merenja.
Sve verzije sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem su opremljene 48V MHEV sistemima koji razvijaju 13kW/18KS i 200Nm.
Dve startne verzije nose oznake 735i i 740i i imaju trolitarski šestocilindricni benzinski motor snage 200kW/272KS i 280KW/380KS.
Proleće 2023. doneće nam još dve verzije, odnosno 760i xDrive koji će imati 544KS i 740d xDrive sa 300KS.
Plug-in hibridne verzije takođe dolaze početkom naredne godine sa petom generacijom pogona i imaće očekivanu autonomiju od 80km po WLTP ciklusu u čisto električnom modu vožnje.
Nakon toga, očekuje nas i još jača verzija BMW i7 sa oznakom M70 xDrive sa ukupnom snagom od 485kW/660KS.
Novi BMW X7
Ekskluzivnost, dinamičnost i prostranost – to su atributi koji najbliže opisuju novi BMW X7. Najveći BMW-ov SAV dolazi sa unapređenim dizajnom i performansama koje ostavljaju bez daha.
Nove karakteristike vidljive su već na prednjem delu automobila koji poseduje podeljene farove (tako da gornji deo ima funkcije dnevnog svetla i pokazivača pravca, a donji adaptivni LED za srednje i dugo svetlo) i prepoznatljive, moćne, redizajnirane BMW bubrege koji mogu biti opcionalno osvetljeni.
Po prvi put je moguće poručiti aluminijumske točkove od 23 inča, a na zadnjem delu su primenjene uske svetlosne jedinice koje imaju trodimenzionalni izgled i pozadinsku grafiku.
Na zadnjem kraju progresivni i ekskluzivni stil dodatno je naglašen hromiranom lajsnom koja spaja zadnja svetla.
Enterijer novog BMW X7 je luksuzan i prostran i u njemu se može uživati na tri reda sedišta (drugi red podrazumeva mesta za troje putnika, a opcionalno je moguće poručiti drugi red sa dva luksuzna sedišta).
Moderan stil i progresivna digitalizacija kabine ostvareni su pomoću inovativnog BMW zakrivljenog ekrana i nove generacije infotejment sistema BMW interfejsa 8.0.
Na centralnoj konzoli su novi, redizajnirani otvori za klimatizaciju, a po prvi put na BMW X7 modelu imamo i pozadinski osvetljenu dekorativnu lajsnu.
BMW X7 poseduje i atraktivan Sky Lounge panoramski stakleni krov (sa LED osvetljenjem) i Bowers & Wilkins Diamond Surround sistem ozvučenja koji putnicima pruža posebno, luksuzno iskustvo.
Aktivna ventilacija sedišta i funkcija masaže opcije su koje se nude vozaču i suvozaču, dok su u okviru Comfort paketa grejači, osim za prvi red sedišta, dostupni i u drugom i trećem redu, kao i u naslonima za ruke kod vozača i suvozača, ali i u volanu.
Nova zanimljiva karakteristika kod ovog modela je i primena nano filtera u kabinama koji mogu da zadrže prašinu i polen, a dodatno značajnije redukuju gasove, alergene i mikrobe.
Novi BMW X7 dolazi u tri varijante pogona: BMW X7 xDrive 40i, BMW X7 M60i xDrive i BMW X7 xDrive 40d i po prvi put su svi opremljeni sa MHEV sistemom koji u najnovijoj verziji dodaje 9kW i dodatnih 200 Nm.
Raspon motora pedvodi novi benzinski V8 motor od 4,4 litra za BMW X7 M60i xDrive. M TwinPower Turbo tehnologija i rešenja preuzeta sa sportskih M modela, poboljšano hlađenje i regulacija pritiska turbo punjača predstavljaju ključne modifikacije, a ostvareno je 390 kW/530 KS maksimalni obrtni moment od 750 Nm i impresivni razvoj snage. Dodatno je instaliran i MHEV sistem od 48V sa elektromotorom snage 9kW.
Šestociliondarski redni motor najnovije generacije debituje u modelu BMW X7 xDrive40i, a modifikacije su donele 35 kW/47 KS više tako da sada ima ukupno 280 kW/380 KS i 540 Nm.
Trenutno jedini dizel motor je ugrađen u model BMW X7 xDrive40d i ostvaruje 259 kW/352 KS i 720 Nm.
Svi motori su kombinovani sa osmobrzinskim Steptronic Sport menjačem uključujući ručice za promenu brzine na volanu i Sprint funkciju. Snaga motora je kanalisana na put ili teren preko inteligentnog BMW xDrive sistema pogona na sva četiri točka.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu