Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić govori na konferenciji za novinare i izneo je nova pravila u gradskim prevozima u Beogradu. Grad će raskinuti ugovor sa Kentkartom o naplati karata i održavanju sistema, što znači i ukidanje postojećih validatora, kao i kontrolora.
Beli će kontrolisati
Ranije su kontrolori kontrolisali da li putnici imaju karte i ukoliko bi videli da neko nema kartu, naplatili bi kaznu, ali samo u slučaju da putnik pristane da se legitimiše. Ako ne pristane da se legitmiše, kontrolor zaustavlja autobus i svi putnici trebad, a čekaju dolazak komunalne policije koja izdaje prekršajni nalog, Šapić je rekao da više neće biti ovako.
Novi sistem
Ukoliko Beli zateknu putnika bez karte a kao službena lica, od sada jedini mogu da vrše kontrolu, legitimisanje i uručivanje naloga za uplatu kazne, ne zadržavaju sve putnike, već uručuju licu bez karte nalog za plaćanje posebne karte, za koji postoji vremenski rok za uplatu. Od putnika kome je uručen nalog za plaćanje karte, ne zahteva se da napusti prevoz, već nastavlja vožnju, rekao je Šapić. Cena kazne će biti kao i do sad, 5.000 dinara.
Ukidanje validatora
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, ukidaju se validatori u vozilima javnog prevoza grada Beograda, čime putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time stvaraju gužvu pri samom ulasku u autobus.
Ulaz na sva vrata
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, gde putnici više nisu u obavezi da se zadržavaju ispred validatora, jer neće postojati, omogućava se ponovno slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika na sva vrata u vozilima javnog prevoza. "Ovo će značajno da pojednostavi ulazak i izlazak, iako se to poslednjih godina nije poštovalo. U špicevima je to stvaralo ozbiljne probleme."
Kako će se kupovati karte?
Od maja meseca će krenuti da se primenjuju nova pravila, ako ovaj predlog bude prihvaćen na skupštini. "Do maja meseca sve karte koje već postoje će važiti, od maja meseca će biti prilike da ih ljudi uzmu na novi način. Godišnje će ostati validne, samo će preko aplikacije ljudi imati obavezu da ukucaju podatke svoje godišnje karte i mi ćemo u roku od 3 dana rešiti to." Karte će moći da se kupuju preko aplikacije koja je besplatna, kao i na prodajnim mestima koja će biti obezbeđena ili SMS-om, a neće moći da se kupe u autobusu i na trafikama.
Cene
Biće uvedena karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, mesečna za jednu zonu će koštati 3.000, dok će 3.500 koštati za dve zone. Cena godišnje karte iznosiće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za drugu zonu. Svi učenici starosti do 19 godina će moći besplatno da se voze. To važi i za osobe starije od 65 godina koje će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti besplatnu doživotnu kartu.
Prva i druga zona
Zona 1 i Zona 2 će postati sve ZONA 1. Zona 3 i Zona 4 će postati ZONA 2. Šapić je rekao da nisu ništa menjali, samo su uprostili.
(MONDO)
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu! Radonjićeva bomba nije bila dovoljna za istoriju i prolaz u Ligi šampiona!
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!