Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je na pres konferenciji za medije da od srede, 12. jula, počinje da radi aplikacija "Beograd plus" za javni gradski prevoz. 

"Zahvaljujući aplikaciji građani će javni prevoz moći da plate putem kreditne kartice, SMS-a ili naloga za plaćanje, ali i da imaju informaciju gde se nalazi svako vozilo, koliko stanica je udaljeno od njihove lokacije, te procenu za koliko minuta stiže. Aplikacija će imati i širu funkciju od jeseni kada će putem nje korisnici moći da imaju uvid i u "beogradsku karticu”, sa svim prednostima koje je Grad obezbedio za njih", rekao je Šapić.

Gradonačelnik je najavio da će od sutra na 318 kioska građani moći da kupe papirnu kartu, od toga će 250 kioska biti na stajalištima, a 68 na najprometnijim mestima u centru grada. "U roku od desetak dana na svakom kiosku biće zalepljena nalepnica sa informacijom da se na njemu može kupiti karta za prevoz. Očekujemo da će do kraja leta papirne karte moći da se kupe na oko 500 mesta. To će biti sasvim dovoljno za sve one koji ne žele da koriste sistem SMS-a, koji se za ovih mesec i po dana pokazao kao sistem koji su svi prihvatili i koji funkcioniše besprekorno. Dobili smo pozitivnu reakciju od mnogih firmi jer je sada to mnogo efikasnije", istakao je Šapić.

Beograd plus Aleksandar Šapić, Gradski prevoz "Beograd plus"

On je naveo da će do kraja ove nedelje biti primljeno 150 kontrolora, kako je i obećano, pre svega onih koji su krivicom Kentkarta ostali bez posla, te da oni neće vršiti samo kontrolu karata već i kontrolu vozila. "Upravo sam završio sastanak sa svim privatnim prevoznicima koje sam informisao o nekim novim pravilima koje će, nadam se, ukalkulisati u svoj sistem funkcionisanja, jer ukoliko to ne budu uradili, biće kažnjavani. To su, pre svega, čistoća vozila unutra i spolja, kao i sistem klimatizacije koji mora uvek da radi kada to iziskuje temperatura vazduha. Takođe, vozila neće smeti da napuštaju svoju rutu koja im je predodređena za taj dan. Mnogi od njih su to zloupotrebili za ovih mesec i po dana kada nismo imali sistem praćenja i time pokazali koliko im je stalo do Beograđana", istakao je gradonačelnik.

BONUS VIDEO: 

TikTok/abcexperiences Amerikanka u beogradskom prevozu

(MONDO)

Podsetimo, nov sistem javnog gradskog prevoza pod nazivom "Beograd plus" startovao je sredinom maja ove godine. On podrazumeva drugačiji način plaćanja karata u odnosnu na sistem pre toga. Plaćanje karata omogućeno je putem SMS poruka, kao i kupovinom papirnih karata. Validatori su time otišli u prošlost, a ulaz i izlaz iz vozila gradskog prevoza moguće je na svim vratima. Sve karte su jeftinije nego u prethodnom sistemu. Za kontrolu karata zaduženi su isključivo Beli, odnosno komunalni milicioneri.