Metro stanica se planira kao nezavisna celina, a ulaz u nju je planiran sa platoa iz pravca Skadarske ulice, piše u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju.
Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.
Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.
Glavne prostorije za operativne i putničke usluge nalaziće se na nivou velikog hola pored ulaza. Tehničke prostorije će biti smeštene na nivou velikog hola i perona. Javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.
Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.
Ispod svakog perona predviđen je i nivo tehničkog hodnika na kome će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode) i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).
Stanica je dimenzionisana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Stanica sadrži prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262m2.
Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđena u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla. Inače, objavljeno je i da će biti izmeštanja brojnih gradskih objekata zbog izgradnje metroa.
Rekonstrukcija pijace i podzemna garaža
Pijačni prostor je definisan na dva nivoa - gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.
Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora. Kolski pristup je planiran sa donje strane pijace iz Ulice Đorđa Jovanovića. U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.
Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.
Projektant metro stanice je kompanija Egis Rail, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart doo iz Beograda (Zorica Savičić i Zoran Dmitrović).
BONUS VIDEO
(MONDO/E kapija)
Herojska pobeda Partizana u Berlinu! Karlik Džouns 2 sekunde pre kraja doneo petu u nizu!
Partizan prosuo sve i izgubio u Subotici: Bledi crno-beli nisu mogli protiv Spartaka!
4, 3, 2 - Karlik Džouns za pobedu Partizana! Pogledajte koš kojim je Amerikanac zapalio Grobare u Berlinu
"Uvek sam verovao u Željka Obradovića!": Ostoja Mijailović pričao o timu i otkrio budžet Partizana
Uroš Blažić je osuđen na maksimalnu kaznu od 20 godina zatvora!