• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVAKO ĆE IZGLEDATI METRO STANICA SKADARLIJA: Svi detalji objavljeni, gradiće se i podzemna garaža i renovirati PIJACA

Autor Katarina Saičić

Kod pijace Skadarlija u Beogradu, planira se izgradnja metro stanice, a iz dokumenata koje su beogradske vlasti objavile, vidi se da je u planu i potpuna rekonstrukcija pijace, kao i izgradnja pozemne garaže.

 Kako će izgledati metro stanica Skadarlija  Izvor: beoinfo/Javna prezentacija/Printscreen

Metro stanica se planira kao nezavisna celina, a ulaz u nju je planiran sa platoa iz pravca Skadarske ulice, piše u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju.

Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.

Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.

Izvor: beoinfo/Javna prezentacija/Printscreen

Glavne prostorije za operativne i putničke usluge nalaziće se na nivou velikog hola pored ulaza. Tehničke prostorije će biti smeštene na nivou velikog hola i perona. Javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.

Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.

Ispod svakog perona predviđen je i nivo tehničkog hodnika na kome će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode) i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).

Izvor: beoinfo/Javna prezentacija/Printscreen

Stanica je dimenzionisana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Stanica sadrži prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262m2.

Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđena u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla. Inače, objavljeno je i da će biti izmeštanja brojnih gradskih objekata zbog izgradnje metroa. 

Rekonstrukcija pijace i podzemna garaža

Pijačni prostor je definisan na dva nivoa - gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.

Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora. Kolski pristup je planiran sa donje strane pijace iz Ulice Đorđa Jovanovića. U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.

Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.

Projektant metro stanice je kompanija Egis Rail, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart doo iz Beograda (Zorica Savičić i Zoran Dmitrović).

BONUS VIDEO

Pogledajte

49:30
USIJANJE 17.07.2023
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(MONDO/E kapija)

Možda će vas zanimati

Komentari 22

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Goran

Baš lepa maketa, čestitke umetniku!

Kolja

Kad krenem pa uradjena kanalizacija na Altini, pa onda Bulevar Mojkovackih junaka, zatim se prebacim metroom od Zemuna do grada, uf milina... Dodajte jos koje obecanje

Dada

Obična skalamerija, nigde žardinjere sa cvećem, drveća, klupe. Izgleda kao izrešetkano!

special image