• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTA ZNAČI UKIDANJE AUTO-PUTA KROZ BEOGRAD, OKANOVIĆ SVE DETALJNO OBJASNIO: Oglasio se i Grad Beograd i Putevi Srbije

Autor Ivana Lazić

Promena statusa autoputa kroz Beograd u gradsku saobraćajnicu najavljivana je godinama unazad, a novom Uredbom Vlade Srbije najprometnija deonica, mogla bi da postane brza saobraćajnica koja će služiti Beogradu.

 Putevi Srbije i Grad Beograd o ukidanju autoputa kroz Beograd Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Auto-put kroz prestonicu, od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj potoka postao je gradska saobraćajnica. Vlada Srbije usvojila je nova Uredbu o kategorizaciji puteva, 21. oktobra, čime je najprometnija deonica dobila status puta drugog B reda. Isti status dobila je i deonica od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin, u čijem produžetku je autoput Miloš Veliki.

Promena statusa autoputa kroz Beograd najavljivana je godinama unazad, a taj plan je izneo sadašnji ministar saobraćaja Goran Vesić, dok je bio na mestu zamenika gradonačelnika Beograda. Tada je bilo najavljivano da će to prvenstveno značiti da će zaustavna traka postati dodatna vozna traka gde god postoje prostorne mogućnosti.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, navodi da odluka nudi nove mogućnosti, čime bi ova deonica, postala brza saobraćajnica koja će služiti Beograđanima. 

"Bilo je diskutabilno da li je ova saobraćajnica i ranije imala status auto-puta. Vlada Srbije je donela Uredbu koja je stupila na snagu 21. oktobra. Ovo je sada državni put IIb reda. Ovuda sada mogu da se šetaju pešaci, da se voze biciklisti, brzina ne sme biti veća od 80km/h. Moći će da se prave raskrsnice, crtaju pešački prelazi, postavljaju ležeći policajci. Ovo može da se pretvori u brzu saobraćajnicu koja će služiti Beogradu i Beograđanima. Da li će biti postavljena žuta traka? Ja bih sud o tome prepustio saobraćajnim inženjerima. Sve ovo može potpuno drugačije da izgleda i da se koristi, ovde sada može da se pravi i parking, ne samo žuta traka. Zaštitni pojas se smanjuje sa 40 na 10 metara, sve se potpuno menja. Ipak, iako je Uredba stupila na snagu, molim pešake i bicikliste da se ne kreću ovuda, radi bezbednosti sebe i drugih učesnika u saobraćaju. Zaustavna traka više ne postoji, za sve oni koji se pitaju da li prave prekršaj ukoliko ovih dana voze ovom trakom", poručio je Okanović.

Iz Sekretarijata za saobraćaj Grada Beograda za MONDO su poručili da je najavljena promena strateški važna, za koju će biti urađene posebne saobraćajne studije:

"Predmetna saobraćajnica još uvek ima status državnog puta IIb reda i ne znamo kada će i da li će postati gradska saobraćajnica. Pitanja koja mnoge interesuju su sa saobraćajne strane strateški važna i saobaćajne odluke se ne mogu donositi unapred bez prethodno izrađene saobraćajne studije kojom bi se sagledavali pozitivni i negativni efekti pojedinih saobraćajnih mera na ovoj saobraćajnici koji bi uticali na čitav saobraćajni sistem Grada", poručili su iz Sekretarijata za naš portal.

Putevi Srbije: Bez uticaja na vozače 

"Promena kategorije puta nema uticaja na vozače niti na održavanje predmetne deonice. Takođe, režim dozvoljenih brzina neće se menjati. Da bi predmetna deonica puta bila tretirana kao gradska, potrebno je da se donese odluka o tome. Odluku o proglašenju da li je neka deonica državnog puta gradska (tj. prolaz državnog puta kroz naselje) ili nije, donosi Grad Beograd uz saglasnost nadležnog ministarstva, a uz ispunjenje uslova. Po donošenju navedene odluke utvrđuju se potrebe naselja na delu državnog puta koji prolazi kroz naselje, zatim se vrši izrada odgovarajućeg projekta saobraćajne signalizacije, po potrebi i drugih projekata i vrši se implementacija projektovanih mera", poručili su za MONDO iz "Puteva Srbije".

Bonus video: 

Pogledajte

02:57
EVO ŠTA SU KAMERE NA SAOBRAĆAJNOJ POLICIJI SNIMILE ZA 2 MESECA! Potpukovnik otkrio informacije koje će ostaviti građane bez teksta
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Mondo)

Pročitajte i ovo:

Komentari 28

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mille

Znaci Beogradjani da platite sto ste se vozili dzabe autoputem, da GSP plati koriscenje autoputa, da platite za sve nesrece nastale zbog nepravilnog koriscenja autoputa i izgubljene zivote

Bane

Sjajno! Ne mogu da poprave situaciju, ali mogu da je pogorsaju. Sada ce dodatno da smanje ogranicenje brzine, da dodaju jos po jednu traku. I onda ce da se hvale kako su prosirili magistralu i kapacitet i povecali bezbednost, jer nema brze voznje kroz grad. A u stvari, ljudi ce putovati 2h sa kraja na kraj, te se na kraju odesliti iz Bg, biti primorani da koriste raspali GSP, ili ce pop... i voziti preko ogranicenja i puniti budzet zbog kazni. Dobitna kombinacija za vlast u svakom slucaju. Za obicnog coveka - Nedodjija.

Svaka cast

Odlično, i ovako ujutro od Laste do Mostara putujem 50 minuta, sada sa ležećim i pešačkim cenim da mi nece trebati više od 2 h.

special image