Slušaj vest

Od 29. septembra sav međugradski i međunardoni autobuski saobraćaj u Beogradu biće prebačen na novu stanicu u Bloku 42. Na toj lokaciji trenutno postoji sva neophodna infrastruktura koja je potrebna za nesmetano funkcionisanje autobuskog saobraćaja, a u toku je izgradnja stanične zgrade koja će se prostirati na 27.000 metara kvadratnih.

Projekat ovog kompleksa usvojen je na konkursu 2014. godine na kome je prvu nagradu osvojio “Proaspekt”, tim na čijem čelu su se tada nalazili poznati srpski arhitekti Milan i Vladimir Lojanica. Njihovo idejno rešenje tada je izabrano kao najbolje, a nakon saradnje sa saobraćajnim inženjerima BAS-a, došlo je do manjih izmena koje će doprineti da objekat bude još funkcionalniji.

01.jpg
Grad Beograd 

Završetak izgradnje stanične zgrade predviđen je za 2027. godinu, a nakon što bude izgrađena, u njenom sklopu će se naći svi neophodni sadržaji koji će iskustvo putnika podići na nivo najvećih evropskih objekata tog tipa. Stanica će u svom sastavu imati poštu, banku, menjačnicu, restorane, kafiće i druge komercijalne sadržaje. Predviđena je i posebna čekaonica za majke sa decom, kao i mesto za odmor na kome će putnici koji duže čekaju moći da se opruže, napune mobilne telefone i odmore pre polaska. U planu je i prostor za ambulantu, kao i ormarići za odlaganje prtljaga.

02.jpg
Grad Beograd 

Trenutno se u Bloku 42 nalazi stanični plato sa peronima i pripremnim parkingom za autobuse, veliki parking sa 186 mesta namenjenih putnicima, taksi stanica sa prostorom za 25 vozila kao i potpuno osposobljen aneks od 1.200 kvadrata koji će u narednom periodu vršiti funkciju stanične zgrade.

Ukupan broj perona je 65, od toga 12 dolaznih i 53 odlazna. Odlazni peroni su organizovani tako da je 8 rezervisano za prigradske autobuse, 22 za međugradske, 14 za međunarodne i 9 za vanlinijske, odnosno turističke autobuse.

U rangu sa najboljima u Evropi, najbolja za Beograd

Nakon završetka izgradnje stanične zgrade Beograd će dobiti jednu od najfunkcionalnijih i najlepših autobuskih stanica u Evropi, a samo izmeštanje autobuskog saobraćaja iz centra grada imaće veliki broj benefita za građane i grad u celini, počev od smanjenja gužvi i zagađenja do mogućnosti lakšeg "kombinovanja" različitih tipova transporta i povećane bezbednosti građana i putnika.

2 (1).jpg
Grad Beograd 

Nova stanica je infrastrukturno odlično povezana sa glavnim gradskim saobraćajnicama, što garantuje lakši pristup različitim vidovima prevoza uključujući automobile, autobuse, tramvaje i vozove. Integracija sa železničkom stanicom Novi Beograd, blizina motoputa (bivši auto-put kroz Beograd) i direktna veza sa Aerodromom "Nikola Tesla" omogućiće putnicima da lakše i brže stignu do odredišta bez obzira na to odakle dolaze i gde su se uputili. Osim toga, biće pogodnija i za sve one koji čekaju pakete iz cele Srbije jer će pristup samoj stanici biti daleko lakši, što će ubrzati proces slanja i preuzimanja pošiljki.

3 (1).jpg
Grad Beograd 

Prilikom izrade projekta posebna pažnja posvećena je pitanjima bezbednosti. Moderna infrastrukturna rešenja omogućiće sigurno ukrcavanje i iskrcavanje putnika, naročito dece i osoba sa posebnim potrebama.

Jedan od ključnih elemenata u razvoju projekta je i planiranje i implementacija rešenja koja su u skladu sa širim naporima grada da se razvija na ekološki održiv način. Na novoj lokaciji biće posađen značajan broj odraslih stabala koja će odmah imati pozitivan uticaj na okolinu.

4 (1).jpg
Grad Beograd 

ANTRFILE

Šta je BAS?

Beogradska autobuska stanica (BAS) ima bogatu istoriju koja počinje 1966. godine kada je osnovana odlukom Skupštine grada Beograda. Osnovna delatnost BAS-a je prijem i otprema putnika i autobusa u međumesnom i međunarodnom saobraćaju.Tokom godina, BAS je postala ključna tačka za prevoz putnika, povezujući Beograd sa oko 1.500 destinacija u Srbiji i 19 evropskih zemalja.
Stanica svakodnevno opslužuje oko 10.000 putnika koji dolaze i odlaze iz Beograda. BAS pruža stanične usluge putnicima i prevoznicima 24 sata dnevno, 365 dana u godini čime se garantuje kontinuitet i kvalitet usluge. Prodaja voznih isprava je tokom godina modernizovana, od poluautomatske mašinske prodaje do potpune kompjuterizacije.

Za svoje poslovne rezultate BAS je dobio brojna priznanja uključujući nagrade od Privredne komore Beograda i Opštine Savski venac, a Grad Beograd je rad BAS-a proglasio delatnošću od posebnog društvenog interesa. Beogradska autobuska stanica pripada grupi velikih preduzeća i posluje kao akcionarsko društvo, nastavljajući da igra ključnu ulogu u saobraćajnoj infrastrukturi grada.
Projekat izgradnje nove autobuske stanice u Bloku 42 nastavlja ovu tradiciju, uvodeći Beograd u novu eru saobraćajne modernizacije i održivog urbanog razvoja.