U noći između 28. i 29. septembra prestaje sa radom Autobuska stanica u Železničkoj 4 i Savskom Trgu odlaskom poslednjeg autobusa za Ljubljanu u 10 do 1 posle ponoći, a istog trenutka počinje sa radom nova stanica u Bloku 42 odakle će prvi autobus za Novi Sad krenuti u 3.50 ujutru.
Ovo je veliki korak za saobraćajnu infrastrukturu glavnog grada koji dobija modernu opremljenu stanicu pozicioniranu u blizini važnih saobraćajnica što će putnicima značajno olakšati pristup različitim destinacijama, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
Do nove glavne autobuske stanice i šaltera za prodaju karata stiže se iz Ulice antifašističke borbe, a po ulasku, nije se teško snaći. Postavljeni su infopultovi a na raspolaganju će biti i osoblje stanice koje će usmeravati putnike
U staničnoj zgradi nalaze se šalteri za prodaju karata koji će raditi 24 sata, 365 dana, biće postavljeni i kartomati a najavljena je i mogućnost kupovine karata online
U zgradi se nalazi i mesto gde će moći da se popije sok ili kafa, biće lokala za iznajmljivanje, a svi oni koji budu čekali prevoz moći će da sednu i da se odmore.
Tu će moći da kupe i nešto za jelo, a biće im na raspolaganju bankomat, menjačnica, pošta, trafika i ambulanta.
Nakon kupovine karte, za minut se stiže do ulaza na perone, kojih ima 65 ukupno i koji su raspoređeni tako da putnicima omoguće lakše snalaženje i brži pristup autobusima.
Direktor marketinga Beogradske autobuske stanice Željko Pavićević objasnio je da se na perone nove stanice neće ulaziti sa žetonima, već očitavanjem bar-koda.
- Na stanici će se nalaziti aparati sa kojima se čekirate, na kartama će biti bar-kod, i tako će se ulaziti na peron - rekao je Pavićević. Na karti će takođe biti naznačeno i sa kojeg perona autobus polazi.
Detaljan raspored perona
Dakle, sa jedne strane nalaze se dolazni peroni koji su označeni brojevima od 1 do 12.
Peroni rezervisani za prigradski saobraćaj obeleženi su brojevima od 13 do 20 i namenjeni su autobusima koji saobraćaju na kraćim relacijama u okviru Beograda i okolnih opština. Kao i kod dolaznih, pristup ovim peronima biće jednostavan i neće zahtevati dodatne kontrole, odnosno za njih neće biti potrebne peronske karte.
Kod dvadesetog perona nalazi se ograda koja deli kontrolisani prostor za međugradske i međunarodne polaske.
Peroni s brojevima od 21 do 34 neće biti u funkciji do završetka druge faze, pa će se međugradski i međunarodni polasci odvijati sa perona koji su označeni brojevima od 35 do 56. Ovi peroni su deo kontrolisanog prostora i putnici će moći da im priđu kroz kapiju kod prigradskih perona ili kroz ulaz koji se nalazi u blizini železničke stanice, ispod Bulevara heroja sa Košara.
Autobusi koji prevoze turiste polaziće sa perona označenih brojevima od 57 do 63. Biće fizički odvojeni i nalaziće se odmah pored perona za međugradske autobuse, a koristiće se i za neke međunarodne polaske.
Stanica ima i dva pomoćna perona, označena brojevima 64 i 65, koji će se koristiti prema potrebi, a najčešće u slučaju povećanog broja putnika ili vanrednih situacija.
- Autobusi koji ulaze iz Ulice Marka Hristića, putnike će ostavljati na tom peronu. Ljudi koji doputuju u Beograd oni autobusima ulaze iz Ulice Marka Hristića i autobuse napuštaju s te strane, izlaz je prema Ulici Jurija Gagarina, odakle i napuštaju stanicu - kaže Željko Pavićević iz BAS-a.
Pored perona i veliki parking i taksi stanica
Na staničnom platou nove Beogradske autobuske stanice, osim perona, nalazi se i veliki parking sa 186 mesta koji je namenjen onima koji na stanicu dolaze sopstvenim vozilima. Parking je podeljen na deo namenjen putnicima u dolasku i deo namenjen onima koji tek kreću na putovanje, što će dodatno smanjiti mogućnost stvaranja gužvi. Parking kod polaznih perona biće dostupan iz ulice Marka Hristića, dok će se na parking kod dolaznih perona (označenih brojevima od 1-12) moći da uđe, i sa njega izađe, iz ulica Marka Hristića i Jurija Gagarina..
Osim parkinga za putnike obezbeđen je i parking za autobuse kapaciteta 80 mesta na kome će se vršiti priprema vozila za polazak. U neposrednoj blizini nalazi se i taksi stanica sa 25 mesta. Ovakva organizacija staničnog platoa omogućava nesmetano funkcionisanje saobraćaja i putnicima dodatno olakšaava organizaciju putovanja, bilo da koriste taksi ili sopstveni prevoz.
Besplatan Wi-Fi i preko 150 kamera
„Novina celog sistema u odnosu na staru autobusku stanicu jeste da je sama stanična zgrada pokrivena besplatnim vaj-faj sistemom, svi peroni i dolazni i polazni. Imamo preko 150 kamera koji će pokrivati sve, parkinge, zgradu, svi peroni, sve će biti pokriveno iz jednog centra“, kaže Dejan Spasić, koordinator radova BAS-a.
Odlična povezanost sa svim delovima grada
Poteškoća neće imati ni oni koji se odluče da kola ostave kod kuće. U blizini prolazi veliki broj linija gradskog prevoza, a zbog blizine glavnih saobraćajnica stanica je lako dostupna bilo da se odlučite za tramvaj, autobus ili BG voz.
Tramvajske linije 7, 9, 11 i 13 i autobuske 60, 67, 85, 89, 93, 94, 95 i 600 povezuju novu Beogradsku autobusku stanicu sa ključnim gradskim tačkama, a oni koji koriste voz na polaganju imaju železničku stanicu Novi Beograd.
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!