Slušaj vest

Novi Savski most u Beogradu uskoro će postati nova ikona u infrastrukturi grada, sa značajnim poboljšanjima u saobraćaju i ugođaju za pešake i bicikliste. Prema najnovijim prikazima, most će imati šest saobraćajnih traka: četiri za automobile i dve za tramvaje. Ovaj moderni most biće mnogo bezbedniji i funkcionalniji od prethodnog, a biće ponos svih Beograđana i građana Srbije.

Dužina mosta biće 420 metara, a širina 38 metara, dok će na mestima sa vidikovcima za pešake širina mosta iznositi 42 metra. Tramvajski saobraćaj biće smešten u sredini mosta, dok će dvosmerni drumski saobraćaj imati po dve trake u oba pravca. Sa obe strane mosta biće postavljene pešačko-biciklističke staze, što znači da će most biti u potpunosti prilagođen za sve korisnike saobraćaja, uključujući pešake i bicikliste.

Ministar finansija, Siniša Mali je na svom Instagram nalogu objasnio kako će novi most da izgleda.

"Novi Savski most će u potpunosti biti prilagođen pešacima i biciklistima, a imaće ukupno šest saobraćajnih traka, od čega su četiri automobilske i dve tramvajske. Ovo će biti mnogo bezbedniji, funkcionalniji i lepši nego stari most, na ponos svih građana Beograda i Srbije", navodi se u objavi.

Novi Savski most gotov do 2026.godine

Prema istraživanjima, izgradnjom novog mosta broj putnika na Brankovom mostu smanjiće se za osam posto, na Gazeli za pet posto, a na Mostu na Adi za četiri posto. Pored toga, most će biti povezan sa izgradnjom tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, čime će se smanjiti saobraćaj u centru grada za 17 posto i doprineti smanjenju zagađenja. Ovaj tunel, dugačak oko dva kilometra, biće prvi koji se gradi u Beogradu posle više od pet decenija.

Novi Savski most biće završen do kraja 2026. godine, a sa njegovom izgradnjom Beograd će dobiti modernu, bezbednu i funkcionalnu infrastrukturu, na ponos svih građana Srbije.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija Đukanović: Kažu da brane dušu Beograda, a Savski most je nacističko nasleđe

(Mondo/Aleksandra Virijević)