Slušaj vest

– U poslednjih nekoliko decenija nije postojala „socijalnija” Gradska uprava i uspeli smo da obezbedimo između 150 i 200 miliona evra godišnje, koje kroz različite socijalne mere dajemo Beograđanima. Istovremeno, nijedna stvar koja je ranije postojala danas ne nedostaje. To se u upravljanju finansijama zove racionalizacija, organizacija i postavljanje prioriteta, ali i korišćenje političkog autoriteta da se „iseku” nepotrebni troškovi – rekao je Šapić za Radio-televiziju Srbije.

Beograd se urbanistički promenio

Tokom prethodne decenije naš glavni grad dobio je više od 250 hiljada automobila i urbanistički se znatno promenio zbog razvoja pojedinih delova. Sve su to razlozi da rešavanje nagomilanih saobraćajnih problema takođe bude u fokusu, naveo je Šapić.

– Trudim se da „trovačku” atmosferu koja vlada u našem društvu i medijima ostavim sa strane jer znam da će na kraju ostati samo rezultat i ono što se konkretno vidi, a to nekada nije lako. Kada je reč o kapitalnim projektima, neke stvari zavise od Grada Beograda, a neke ne. Najveće kapitalne projekte oduvek je u glavnom gradu finansirala Vlada Srbije, pa tako i predstojeće, među kojima je metro kao ključni nacionalni projekat. Prema informacijama koje imam, sve ide svojim tokom i nadam se da ćemo prvu liniju dobiti u roku koji je planiran. Ali ono što do tada treba da se uradi tiče se uklanjanja Starog savskogi izgradnju novog srpskog mosta na toj lokaciji – kazao je gradonačelnik.

Kružni tokovi i proširenje ulica, nova saobraćajna rešenja

Šapić je podvukao da su preduzete sve mere kako bi saobraćaj što bolje funkcionisao tokom uklanjanja Starog savskog mosta. Osim kružnih tokova koji su urađeni u Novom Beogradu, proširene su i brojne ulice kako bi se pripremilo uklanjanje ovog mosta.

– U poslednje dve godine, po pitanju saobraćajnih rešenja, uradili više nego u prethodnih dvadeset, a i dalje nastavljamo da radimo. Ne postoji grad na svetu, veličine Beograda, u kojem živi dva miliona ljudi i koji nema metro, a da se brže prolazi nego kod nas. Intenzivno radimo na tome da ljudi što manje osećaju zagušenja koja će biti sve veća jer se enormno povećava broj automobila – rekao je Šapić.

Gradonačelnik je podsetio da je u Novom Beogradu prošireno više ulica, kao što je vertikala u Bulevaru Zorana Đinđića, od kružnog toka do Studentske ulice koja je proširena za jednu traku, te od Studentske preko Tošinog bunara, Zemunske do ulaza u Vojvođansku ulicu, što se završava do kraja godine. Rešenja se prave i za stari deo grada kako bi saobraćaj bio protočniji. Tako je prošireno stajalište na Zelenom vencu, Karađorđeva je učinjena ponovo prohodnom, a takođe se ponovo u saobraćaj pušta i Vasina ulica.

Preuzeću potpunu odgovornost za sva saobraćajna rešenja u našem gradu, ali se neću konsultovati sa onima koji ne prate savremene saobraćajne trendove u velikim gradovima sveta i čija su rešenja zastarela. Živimo u vremenu u kojem smo se podelili na rovove, nikoga ne interesuje istina. Imam tu vrstu slobode i komoditeta da me ne interesuje dnevnopolitički marketing i rejting, te svoje znanje i iskustvo mogu da iskoristim u interesu Beograđana – rekao je prvi čovek srpske prestonice.

Šapić duboko veruje da će Beograd u naredne četiri godine, naročito sa „Ekspo izložbom” koja bi trebalo da bude kulminacija, da se promeni u meri u kojoj se nije menjao u poslednjih petnaest godina.

– Tada ćemo biti nadomak metroa, imaćemo novi srpski most, kao i tunel sa dve cevi. To je ideja na kojoj sam uporno pre godinu i po dana insistirao, da se veže sa izgradnjom novog mosta – rekao je on i dodao da se sa radovima na izgradnji tunela praktično započelo, jer je u toku izmeštanje instalacija.

Probijanje tunela počeće sledeće godine, kada će „krtica”, koja će ući iz Bulevara despota Stefana, izaći kod Ekonomskog fakulteta. Novi srpski most biće otvoren početkom 2027. godine, a nakon godinu i po dana biće pušten u rad i tunel, čime će suštinski biti promenjena saobraćajna infrastruktura prestonice, najavio je Šapić.

Obnova voznog parka javnog prevoza

Kako je istakao, nada se da će do kraja njegovog mandata obnoviti ceo vozni park javnog prevoza, a možda i ranije, što, kako je naveo, niko nikada nije učinio.

– Ja ću to da izguram kako znam i umem. Drastične promene su već urađene, očekujem da ćemo za dve i po godine imati sve nove tramvaje, trolejbuse i autobuse, da ćemo još značajnije smanjiti troškove javnog prevoza prema sugrađanima, a danas već imamo najjeftiniji prevoz u Evropi – rekao je i napomenuo da se red vožnje u centru grada uredio jer nema mogućnosti za manipulisanje od strane dispečera.

Socijalne mere i infrastrukturna ulaganja

Nastavićemo sa socijalnim merama, ali istovremeno i nikad većim infrastrukturnim ulaganjima, istakao je Šapić.

– To je moguće jer mislim da znam kako treba da se kvalitetno rasporede budžetska sredstva kojima raspolažemo. To je stvar zanata i zato mislim da je važno da, kada se bavite lokalnom politikom, pre nego što dođete na to mesto ipak treba da budete u toj oblasti. Pre nego što sam došao na mesto gradonačelnika skoro 13 godina bio sam u lokalnoj samoupravi, a to su neke stvari koje ne mogu da prođu bez realnog znanja – rekao je Šapić.

Doček Nove godine i „Beogradska zima”

Govoreći o pripremama Beograda za predstojeće praznike, gradonačelnik je naglasio da su u poslednjih godinu i po dana pojačani programi koji se putem različitih manifestacija dešavaju na beogradskim ulicama, te da Beograd treba da bude grad koji živi čitave godine.

– Imaćemo i organizovan doček Nove godine, kao i različite manifestacije u okviru „Beogradske zime” koju organizuje Grad Beograd. Sve je više turista, mislimo da Beograd zaista postaje centar, i volim da kažem Njujork Jugoistočne Evrope, a u interesu svih nas je da bude što više turista jer to na kraju završi u džepovima Beograđana i u gradskoj kasi – zaključio je prvi čovek srpske prestonice.