Trole i autobusi počeli su ponovo da saobraćaju preko centralnog gradskog trga i od ponedeljka, kada počinje nova školska godina grad će biti mnogo prohodniji.
Evo kako je izgledalo otvaranje saobraćaja:
Režim saobraćaja u ovom delu grada ostaje isti kao ranije i po tom pitanju za sada neće ništa menjati, a to znači da će starom trasom saobraćati većina trolejbusa (19, 21, 22, 28 i 29) i autobusi 26, 27, 31,37...
Saobraćaj u srcu grada pušten je dan ranije nego što je bilo najavljeno.
Gradski oci ranije su objasnili da kocka koja je postavljena u ovoj zoni predstavlja zonu usporenog saobraćaja, ali da ipak neće izmeniti njegov režim.
Trolejbusi i linije javnog prevoza će nastaviti da voze ovim delom dok se na Dorćolu ne izgradi okretnica.
Na samom Trgu urađena je pešačka zona, postavljene su pametne klupe sa internetom i punajčima za telefon, senzori za temperaturu, kvalitet vazduha i buke, a tu je i parking za bicikle.
Površina obuhvaćena rekonstrukcijom bila je preko 1,5 hektara, od čega je dve trećine namenjeno pešacima, a postavljene su kamene ploče i kocke kako bi se razdvojile saobraćajne i pešačke površine.
Taj prostor pešačke zone će sada moći da se koristi za najrazličitije manifestacije, od pozorišnih predstava do modnih revija.
PRE ROKA - BEOGRAD KONAČNO DOBIO TRG DOSTOJAN METROPOLE
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić jutros je rekao da su svi radovi na Trgu Republike završeni i ovaj javni prostor otvoren je za saobraćaj i pešake.
Pogledajte obraćanje Vesića sa Trga:
Pedeset i pet dana pre roka grad Beograd je uspešno završio rekonstrukciju Trga republike, rekao je Vesić i čestitao kompaniji Štrabag i Direkciji za gradskog građevinsko zemljište grada Beograda na odlično obavljenom poslu.
Naglasio je da je Trg zona usporenog saobraćaja - ne brže od 30 km, da je urađen u najboljem granitu, da ima više od 20 kamenih klupa i nekoliko pametnih koje imaju senzore za temperaturu i zagađenost vazduha, solarne punjače...
"Beograd je konačno dobio centralni trg kakav imaju velike evropske metropole", rekao je Vesić.
On je rekao i da je posebno ponosan na "vrabac servis" koji će prevoziti građane i turiste preko pešačke zone.
Dodao je da su ugrađeni potapajući stubići kakav ima Berlin, i da oni prepoznaju komunalna vozila, vatrogasce, hitnu pomoć, ali i vozila građana koji žive u toj zoni...
"Postavili smo 15 potapajućih stubića na 7 lokacija na obodima pešačke zone. Svaka lokacija opremljena je sa kamerama i interfonom. Sistem upravljanja je putem TAG sistema. Vozilo koje ima rešenje Sekretarijata za saobraćaj Skupštine grada Beograda zavisno od režima ulaska koji mu je dodjeljen (6-9h za dostavna vozila, 00-24h za stanare u pešačkoj zoni, 00-08h za posebna vozila) mogu da ulaze automatski tako što kamera 'očitava' tablicu samo na jednoj ili više lokacija, zavisno od rešenja Sekretarijata. Svi ulazi se nadgledaju putem kamera od 0-24 sata iz Monitoring sobe u garaži Obilićev venac kao i iz Kontrolno-operativnog centra u Masarikovoj ulici”, rekao je Vesić.
On je objasnio da stanovnici pešačke zone mogu od 0-24 sata da se informišu o načinima korišćenja potapajućih stubića na telefon 011 - 263 95 75.
Vesić je dodao i da će sutra u saobraćaj biti puštena Karađorđeva ulica. Suština svega što radimo u gradu je da bude prilagođeno građanima, naglasio je Vesić.