Nakon potpisivanja ugovora između gradskih vlasti i Simensa, vrednog više od dve milijarde dinara, Vesić je objasnio da u Beogradu ukupno ima 650 raskrsnica sa semaforima, a da ugovor sa Simensom pokriva 322 raskrsnice koje će biti u adaptivnom sistemu upravljanja saobarćajem, što će omogućiti za 10 do 15 odsto brži protok vozila.
Pametne raskrsnice će pokrivati tzv. plavu zonu: širi centar grada paralelno sa autoputem Beograd - Niš, uključujući opštine Voždovac, Palilula i Zvezdara, do izlaza iz Beograda ka Smederevskom putu.
Zatim, levu obalu Dunava duž Zrenjaninskog puta i novobeogradsku stranu do Pupinovog mosta, takođe, do autoputa za Zagreb...
"Počela je danas nova era saobraćaja u Beogradu. To znači da će se ubuduće brzina zelenog i crvenog svetla, propusne moći i zaustavljanja automobila određivati softverski, na osnovu merenja gustine saobraćaja. Imaćemo više zelenih talasa, a ne jedan koji se programira nezavisno od toga da li ima gužve, već ćemo imati mnogo bolju propusnu moć na tim raskrsnicama", rekao je Vesić.
"Ovo je dokaz da Beograd ulazi u red pametnih gradova koji pametno planiraju i rešavaju svoje probleme, a jedan od njih je saobraćaj i primenom pametnih semafora mi ćemo imati 10 do 15 odsto manje gužve u gradu", naglasio je Vesić i dodao da će tako biti smanjeni i izduvni gasovi u glavnom gradu.
Vesić tvrdi i da će pametni semafori koje će uvesti Simens trošiti svega jedan vat struje, dok sadašnji troše oko 80 vati.