Taksisti su od podneva počeli da blokiraju ulice prestonice, nezadovoljni radom Komunalne milicije i navodnim nesprovođenjem Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji je "komunalcima" dao sva ovlašćenja da, kako ih smatraju, nelegalne prevoznike sklone sa ulice.
Reporter Monda javlja da su centralne gradske ulice bile prohodne do 14 sati, kada je kolona stigla ispred Vlade Srbije. Posle jednočasovnog protesta, blokada je završena, ali su u gradu i dalje velike gužve. Gužve su bile i duž četiri tačke u gradu koje su taksisti počeli da blokiraju od podneva.
Problema je bilo i sa gradskim prevozom na brojnim lokacijama u gradu.
Pojačano je bilo i prisustvo policije.
Ulica kneza Miloša bila je zakrčena vozilima brojnih taksi udruženja, a neprohodna je bila raskrsnica te i Nemanjine ulice. U jednom od taksi vozila koja su u koloni čekala na raskrnici da protest prođe bila je i trudnica, javlja naš reporter.
Taksi vozila napravila su bila "čep" na uglu Kneza Miloša i Nemanjine, blokiran je bio saobraćaj duž cele Nemanjine ulice, od Slavije do Balkanke, zaustavljeni su tramvaji u koloni.
Potpuno je bio blokiran i Trg Nikole Pašića, od Vlajkoviceve ulice do Bulevara kralja Aleksandra, deo Ulice kneza Miloša od Nemanjine ka Bulevaru kralja Aleksandra, Takovska od Doma Narodne skupštine ka Cvijićevoj, te da je nešto ranije blokirana i raskrsnica Starine Novaka, 27. marta i Kraljice Marije.
Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista Srbije rekao je za MONDO da taksisti ne očekuju danas nikakav rezutat protesta i da će sutra okupiti u isto vreme i na istom mestu dok, kako kaže, ne počne da se sprovodi zakon i da spreči da se nezakonito prevoze ljudi.
Bjelić je najavio radikalizaciju protesta ukoliko nadležni organi ne odreaguju i to tako što će sledeće sedmice umesto od 13 do 15 sati, protest održati od 13 do 17 sati, za dve sedmice će pozvati porodice da im se pridruže, a za tri će podeliti taksiste da protestuju ujutru od 7 do 10 i popodne od 13 do 17 sati.
Prethodno je održan i protest Beogradskog udruženja nezavisnih taksi-preduzetnika "Bunt", ispred sedišta Sekretarijata za inspekcijske poslove u Ulici 27. marta.
Učesnici protesta najavljuju da će od danas svakodnevno organizovati blokade od 13 do 15 časova.
Odakle su danas krenuli i gde je bila gužva:
- ČETIRI PRAVCA -
- Hala Pionir (Palilula): Čarlija Čaplina - Jaše Prodanovića, Takovska - ugao Trga Nikole Pašića i Vlajkovićeve;
- Kumodraška (Voždovac): Bulevar Peke Dapčevića - Autokomanda - Bulevar oslobođenja - Trg Slavija - ugao Nemanjine i Balkanske;
- Blok 70 (Novi Beograd): Omladinskih brigada - Bulevar Mihajla Pupina - Brankov most - Prizrenska - Terazije - Ugao kneza Miloša i Nemanjine;
- Obrenovački put (Čukarica): Obronovački put - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostarska petlja - ugao kneza Miloša i kralja Aleksandra.
Zahtev svih taksi udruženja koja su izašla na ulice je isti - da komunalni milicioneri rade svoj posao i kažnjavaju nelegalne prevoznike, a pre svega CarGo.
"Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je donet, kao i zakon o Komunalnoj miliciji, kojim su 'komunalcima' data sva prava da vozače CarGo i 'Kamea' skolone sa ulice", kažu iz udruženja "Sitab".
Novim odredbama Zakona o komunalnoj miliciji, komunalci su dobili ovlašćenja da zaustave vozilo zatečeno u kršenju propisa, kao i da pregledaju automobil, lica i predmete koji se u njemu nalaze, bez prisustva saobraćajnog inspektora.
Prema podacima ovog sekretarijata, od 29. decembra 2018. do 17. septembra ove godine pokrenuta su 24 postupka prema nelegalnim taksi prevoznicima, prilikom čega je oduzeto 88 vozila. Od tog broja osam pripada vozačima CarGo.
U otvorenom pismu povodom protesta taksista, koje je objavljeno u nekoliko dnevnih izdanja, predsednik Udruženja CarGo Aleksandar Vučić istakao je da je to udruženje danima ćutalo na upućene pretnje i ucene taksi kartela koje trpe građani Srbije i Beograda, ali da ne može da prećuti pretnje smrću.
"Mislim da je svima dosta začaranog kruga u kome se nalazinaša zemlja. U tom krugu mnoge se teme i podele vrte ukrug. Jedna od podela je i na one koji su 'za CarGo' i druge koji su 'za taksiste", istakao je Vučić.
Istakao je da "CarGo ne želi podele, već da se društvo ujedini i pomogne mu da zakorači u 21. vek. Zašto taksi karteli beže od tehnološke stvarnosti? Zato što u tehnološkom dobu sve što hoćete da ostane u mraku, izađena svetlost", upitao je Vučić u otvorenom pismu javnosti.
Pozivajući se na podatke Poreske uprave, on je naveo da taksisti za porez duguju 2,9 milijardi dinara, a dugovanja ima čak 3.931 taksista.
Za razliku od taksi-kartela, CarGo upošljava više od 4.250 ljudi bez dinara duga, ni prema državi, niti prema poslovnim partnerima, poručio je Vučić.
ŠTA KAŽU KORISNICI
Bojan je jedan od korisnika CarGo usluge i za MONDO kaže da mu ovaj vid prevoza odgovara mnogo više od taksija, jer su vozila udobnija, vozači ljubazniji i pristojniji a cene povoljnije.
"Uz to, sve završavam preko aplikacije a to mi najviše odgovara", dodao je on.
Za razliku od njega 58-godišnji Miladin svakodnevnokoristi taksi usluge jer "neće da se bakće parkiranjem i gužvom u gradu" i generalno je zadovoljan taksi uslugama u Beogradu.
"Mogu da platim i kešom i karticom, taksi vozila mogu da se kreću žutom trakom, za razliku od CarGo vozila koja saobraćaju kao običan, putnički prevoz", rekao je on i dodao da je dok je živeo u Francuskoj imao iskustva sa Uberom koji je sličan CarGo-u i da mu nikako nisu odgovarali vozači, vožnja ni vozila.
"Opet, ja imam skoro pa 60 i moguće je da me je pregazilo vreme", rekao je on.