Beograd na Mondu

Gradonačelnik naložio da se preispita ukidanje linije 28

Izvor mondo.rs

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić razgovarao je danas sa sekretarom za javni prevoz Jovicom Vasiljevićem o ukidanju i promenama linija javnog gradskog prevoza, a posebno o opravdanosti ukidanja linije 28.

Izvor: MONDO/Predrag Vujić

Kako se navodi u saopštenju za medije, Sekretarijat za javni prevoz je sa Gradskim saobraćajnim preduzećem protekle sedmice obavio snimanja na terenu u terminima jutarnjeg i popodnevnog špica i sekretar je Radojičića obavestio da je utvrđeno da "ponuđeni kapaciteti zadovoljavaju potrebe naših putinika".

Radojčić, međutim, kaže da je naložio da se još jednom analiziraju i preispitaju linije, a naročito trolejbuska linija 28, čije je ukidanje izazvalo je nezadovoljstvo određenog broja građana.

Ta je linija saobraćala dugi niz godina i omogućavala da građani bez presedanja putuju od Zvezdare do centra grada.

Zbog ukidanja trolejbuske linije 28 pokrenuta je i peticija građana za njeno vraćanje. Peticiju je potpisalo više od 2.000 građana.

U onlajn peticiji kojom se zahteva ponovno uspostavljanje linije koja je saobraćala na trasi Zvezdara - Studentski trg, inicijatori su niz razloga zašto je ukidanje te linije protivno pravim potrebama građana, kao i da su putnici dovedeni u položaj da bespotrebno presedaju na druge linije i tako gube vreme.

"Odlukom o ukidanju ugrožene su potrebe i mogućnosti starih i bolesnih lica, roditelja sa malom decom, studenata i zaposlenih. Smatramo da stanovnici Zvezdare imaju pravo na funkcionalnu i direktnu vezu do centra grada, odnosno uže pešačke zone", navedeno je u peticiji.

Dodaje se i da se trase linija 40 i 77 ne preklapaju sa trasom linije 28, i ne mogu da je nadomeste, što je bio glavi argument Sekretarijata za javni prevoz za ukidanje ove linije. Dodatno, linije 40 i 77 imaju veoma dugu trasu, pa će ukidanjem linije 28 biti samo dodatno preopterećene, zbog čega često kasne u polascima, ili su vozila prepuna do te mere da je ugrožena bezbednost putnika, stoji u tekstu peticije. Kao još jedan argument za vraćanje linije 28 pominje se i to da se u neposrednoj blizini okretnice tog trolejbusa nalaze dva studentska, dok je sama linije prolazila i pored trećeg, pa je ukidanjem te linije "na hiljade studenata izgubilo direktnu vezu sa svojim fakultetima - linija 28 je spajala navedene studentske domove sa Filozofskim, Filološkim, Prirodno-matematičkim, Biološkim i Geološko-rudarskim fakultetom".

Uz to, ukinuta linija je prolazila i pored Kliničko bolničkog centra Zvezdara, pa je sada otežan dolazak velikom broju pacijenata koji idu iz centra grada na terapiju i preglede u gradsku bolnicu na Zvezdari.

"Beograđani koji žive u ovom delu grada moraju imati kvalitetan prevoz do centra Beograda", rekao je gradonačelnik i dodao da su se na sastanku saglasili da će Sekretarijat za javni prevoz nastaviti da traži najbolje moguće rešenje u interesu Beograđana.

"Složii smo se kapaciteti na svim linijama moraju da zadovolje potrebe Beograđana, da nam je to na prvom mestu. Očekujem da nam Sekretarijat hitno ponudi novo rešenje za ovaj problem", poručio je Radojičić.