Da se u iščekicvanju gradnje metroa ozbiljno razmišlja o daljem širenju tramvajskog saobraćaj znalo se i ranije. Spominjene su nove linije do Petlovog brda, Borče, pa čak i kaluđerice, da bi se u planu poslovanja GSP "Beograd" za 2020. godinu našli konkretni podaci sa sve novim trasama i njihovom dužinama.
Kako stoji u tom dokumentu GSP je učestvovao u pripremi plana generalne regulacije šinskih sistema u kojem je predloženo proširenje tramvajske mreže na gore pomenutih 11 deonica.
Neke od njih su poznate javnosti, pa bi tako tramvaj u budućnosti mogao da ide sve do vidikovca na jednoj strani, Rospi ćurpije na drugoj, odnosno Malog Mokrog Luga na trećoj strani.Uzn nekoliko znatnih produženja linija na Novom Beogradu, kao i vraćanju čuvene "jedinice2 koja bi vozila od Slavije, preko ulice kralja Milana, Terazija i Trga Republike do Kalemegdana.
Ovim planom su definisane i potencijalne lokacije novih tramvajskih depoa na Adi Huji, Vidikovcu, kao i produžetku Ulice Jurija Gagarina, piše "Blic."
U ovom trenutku Beograd poseduje i više tramvaja nego što mu je potrebno. Prema zvaničnim podacima GSP najveći gradski prevoznik raspolaže sa 207 tramvaja i 38 tramvajskih prikolica, a jedan od problema je što je njihova prosečna starost 34,14 godina.
Drugi je činjenica da zbog radova širom prestonice četiri od 12 tramvajskih linija nisu u funkciji (2,3, 5, 10) a situacija će u najboljem slučjau biti normalizovana u avgustu ove godine.