"Plava" parking zona proširena je na Novom Beogradu na blokove 21 i 22, i to "na zahtev stanara zgrada u tim blokovima", obrazložena je novina u pravilima parkiranja koja će "obradovati" stanovnike tog dela Novog Beograda sa primenom od 18. februara.
Stanari su, navodno, uvođenje zone tražili su jer nemaju mesto da parkiraju svoj automobil zbog sugrađana koji rade u okolnim poslovnim zgradama, pa se tu parkiraju, kažu iz Parking servisa.
Asfalt je već iscrtan, znakovi zona postavljeni, i tek na njima građani mogu da se upoznaju sa pravom situacijom na terenu.
Naplata parkiranja obavljaće se radnim danima od 8 do 21 sat, i od 8 do 14 subotom. Cena je u medijima najavljena kao "31 dinar po satu".
Stanari Bloka 21 (preko puta Hajata) i 22 (između Sava Centra i Beogradske arene) moći će da kupe povlašćenu mesečnu kartu za 457 dinara, a osim u svojim blokovima imaće pravo da se parkiraju u celoj okolnoj plavoj zoni.
Tako stoji najava ali s postavljanjem znakova pokazalo se da su u Parking servisu za Blok 21 smislili posebne uslove.
Novobeograđani i (Zemunci) već su navikli na "plavu zonu" na pojedinim lokacijama, recimo kod Doma zdravlja (Stari Merkator), gde se sms-om može platiti parking karta na sat vremena (kod 9119) ili celodnevna (9118). Ovde, bar u delu Bloka 21, toga nema.
Sat vremena parkinga možete da platite sms-om ali ako želite da ostanete, recimo, dva sata morate na nađete kontrolora. "Celodnevna" varijanta, iz nekog razloga, ne postoji u delu bloka koji je bliže Hajatu i TC Ušće ali postoji u delu koji je okrenut ka Beogradskoj areni.
U stvari postoji i u zapadnom delu bloka, ali će vas recimo dolazak na kaficu kod rođaka ili prijatelju u Blok 21 koštati 720 dinara. Ali, možete da prođete i jeftinije jer ako ovu ""celodnevnu kartu" platite u roku od osam dana, kako stoji ljubazno obaveštenje na saobraćajnom parking znaku, daćete samo 360 dinara.
Ovako ispada da je ova "plava"zona zapravo "crvena" - kao u strogom centru grada gde se takođe može parkirati samo na sat vremena.
Gužve za parking u ovom delu grada jesu velike, to nije sporno, delom zbog noovoizgrađenih poslovnih zgrada a delom i zbog toga što se tu, u blizini Brankovog mosta, parkiraju i građani koji ne žele da kolima ulaze u gužvu u centru grada, pa za to koriste javni prevoz, ili ne mogu da uđu u pretrpanu garažu obližnjeg TC Ušće.
Na stranu ekologija i smanjenje zagađenja u centru grada, zbog čega se recimo u Londonu naplaćuju ulaz u centar grada, ovakvom "jedinstvenom" naplatom ostvaraju dva problema: onih koji tu žive i onih koji tu dolaze redovno.
Možda su na dobitku neki stanovnici pomenuta dva bloka, ali dobar deo i nije. Mesečnu pretplatnu kartu u Beogradu ne mogu dobiti oni koji stanove iznajmljuju (ako nisu prijavljeni na te adrese a takvih je u ovom popularnom kraju veliki broj). Oni koji žive u zapadnom delu bloka neće moći ni da se parkiraju ispred svojih zgrada, a za ostatak "plave" zone moraće da mesečno izdvajaju 4.000 dinara, plaćajući svakog dana 150 dinara za dnevnu kartu.
Drugo je pitanje gde će svoja vozila parkirati ljudi koji tu rade, jer javne garaže nema u blizini, a i pitanje je koliko ljudi može da plati od 4000 dinara, koliko je "mesečna pretplata radnim danom 17-08, vikendom od petka u 17 do ponedeljka u 08 časova i u dane državnih praznika 00-24 časa", do 273.600 dinara, koliko je "pretplata na rezervisanom parking mestu obezbeđenom stubićem na obaranje - jednokratno plaćanje za period od 1 godine".
Znači, ako idete na kaficu, naručite isključivo espreso.