Beograd na Mondu

Opozicija: Novi režim gradskog prevoza izazvaće haos i nepravdu

Izvor mondo.rs

Odbornička grupa Saveza za Srbiju u Skupštini grada Beograda upozorila je danas da će najavljeni režim javnog prevoza u glavnom gradu od 8. maja "izazvati gužve, haos, tenzije i brojne nepravde".

Izgled autobusa GSP Beograd koji će prevoziti putnike po okončanju vanrednog stanja.
Izvor: MONDO/Goran Sivački

Od petka, 8. maja ponovo će početi da funkcioniše javni gradski preboz u Beogradu, ali po bitno izmenjenim pravilima nego pre uvođenja vanrednog stanja i epidemije korona virusa.

Svi putnici (ali i vozači) moraće da se pridržavaju strogih uslova, pre svega da nose zaštitne maske i rukavice, jer im u suprotnom neće biti omogućen ulazak u vozilo, na stanicama će morati da se poštuje socijalna distanca, a u vozilima će značajno biti smanjen kapacitet mesta za putnike.

Mnogi su uverenja da će se načekati da bi uopšte ušli u autobus i dovezli se do radnih mesta, a u prvoj fazi preoz će biti omogućen samo zaposlenima. Iz GSP Beograd kažu da će u petak na ulicama biti 1.290 vozila, a da će još stotinak biti u rezervi, pa će pojačavati linije za koje se ukaže potreba.

Iz opozicije kritikuju gradsku vlast i smatraju da ovakav režim neće zadovoljiti potrebe Beograđana.

"Omogućavanje prevoza samo ljudima u radnom odnosu ostavlja veliki deo stanovništva bez mogućnosti da funkcionišu u dvomilionskom gradu. Posebno zabrinjava uvođenje letnjeg reda vožnje, što znači da već nedovoljan vozni park neće biti angažovan u potpunosti", naveo je šef odborničke grupe SZS Nikola Jovanović u pisanoj izjavi.

Jovanović je istakao da odbornička grupa SZS gradske vlasti zahteva da red vožnje ne bude letnji, odnosno redukovan, nego u punom kapacitetu, jer se jedino tako može obezbediti da se putnici prevezu na vreme i da ostanu zdravi.

"Zahtevamo i da se ne insistira na personalizovanoj Bus plus kartici, nego da se prihvati i kartica na dopunu, kao i da karta ne poskupljuje. Beograđani nisu turisti u svom gradu, pa da mogu da kupuju samo dnevne ili višednevne karte", naveo je Jovanović.

Jovanović je istakao da na naplatu dolazi višegodišnje neulaganje u gradski prevoz i rasturanje Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP), koje raspolaže sa manje autobusa nego 2014. godine.

"Prosečna starost zglobnih autobusa, koji su naročito važni zbog držanja distance, iznosi 17,27 godina. Za cenu planirane gondole, moglo se kupiti 90 novih zglobnih autobusa", napisao je Jovanović.

VIDEO: OVAKO IZGLEDA AUTOBUS PO NOVIM PRAVILIMA