Potpredsednik kompanije "Alstom" Filip Deler rekao je da će ta kompanija u izgradnji beogradskog metroa koristiti najsavremenije tehnologije u svetu i da "Alstom" apsolutno primenjuje i da će primenjivati sva rešenja koja predstavljaju vrhunac u toj oblasti.
On je kao primer naveo uštedu energije i objasnio da će biti primenjena rešenja koja štede energiju u odnosu na tradicionalne metroe.
Ambasador Francuske u Beogradu Žan-Luj Falkoni je rekao da se danas ispisuje nova stranica u tradicionalno prijateljskim odnosima dva naroda. Falkoni je dodao i da je projekat beogradskog metroa, već nekoliko godina "vodeći projekat" u odnosima Francuske i Srbije.
On je podsetio da se tokom posete francuskog predsednika Emanuela Makrona Beogradu, u julu 2019. godine, Francuska obavezala da će podržati taj strukturno važan projekat.
"Kao što vidite, Francuska ispunjava dogovoreno", rekao je Falkoni.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić je rekao da sada počinje nova stranica u istoriji Beograda, te naveo da će građani od večeras moći da glasaju za jedan od četiri dizajna vagona.
Na platou ispred Skupštine Grada večeras je emitovana 3d projekcija dizajna četiri predloženvagona za beogradski metro pod nazivom "svetlost, snaga, sloboda i sigurnost".
Građani će, preko sajta gradske uprave, do 15. septembra moći da glasaju za jedan od predloga. Vesić je ranije najavio da će početkom novembra početi izgradnja depoa u Makišu, čime će, kako je ukazao, početi izgradnja metroa.
Prva linija metroa će, kako je ranije najavlje biti završena 2028, godine a druga 2030.
(MONDO/Beta)