Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić naveo je da se u slopu sa novom aplikacijom uvode i nova pravila za vozače gradskih autobusa.
"Nova aplikacija koja služi za plaćanje karata i praćenje vozila javnog prevoza aktivna je od danas i očekujem da će, i ako bude manjih problema, za nekoliko dana raditi besprekorno i olakšati građanima korišćenje ove usluge", izjavio je Šapić.
On je dodao da je najvažnije da će sada svi autobusi morati da izađu na ulice jer će se to strogo pratiti.
"Vozači će morati da se prijave, jer ukoliko to ne učine, tretiraće se kao da vozilo nije u saobraćaju i neće biti plaćeni za taj dan, a biće i kažnjeni. Pooštrili smo kaznenu politiku i ukinuli mogućnost da se kazne naplaćuju samo 200.000 dinara mesečno po autobusu, a ići ćemo i sa znatno rigoroznijim kaznama. Mislim da za kaznama neće biti potrebe ukoliko se prevoznici budu držali pravila, a to jeste čistoća vozila unutra i spolja i rad klima-uređaja", rekao je Šapić za TV Hepi.
Gradonačelnik je najavio i da će do kraja nedelje biti zaposleno novih 150 kontrolora koji će biti podrška „Belima" i Komunalnoj miliciji.
"Oni će obavljati kontrolu na početnim stanicama pre nego što vozilo bude pušteno u saobraćaj. Zahvaljujući tome, očekujemo da ćemo značajno podići kvalitet usluga našeg javnog prevoza, a onda ćemo u predstojećim mesecima započeti nabavku novih vozila, što bi značilo potpuni oporavak voznog parka Grada Beograda. Spremamo još nekoliko mera na temu javnog prevoza i mislim da ćemo na jesen ili u toku zime moći da kažemo da je javni prevoz u Beogradu jedan od najkvalitetnijih u svakom pogledu u regionu, a možda i šire", rekao je prvi čovek prestonice.
On je dodao da će se tokom ove nedelje na ulicama pojaviti i svi oni autobusi kojih nije bilo za ovih mesec i po dana zbog zloupotrebe situacije u kojoj Grad nije mogao da ima uvid u kretanje vozila.
"Očekujem da će me privatni prevoznici najozbiljnije shvatiti i da će kao partneri početi da se pridržavaju pravila i da rade u korist Beograđana. Kada je reč o aplikaciji, novo je da će sada, pored informacije na kojoj stanici se nalazi željeno vozilo, građani dobiti i procenu za koliko minuta stiže. Ovim putem kartu možete da platite na sve načine, platnom karticom, SMS-om ili nalogom za plaćanje. Ova aplikacija će imati svoju potpunu svrhu na jesen kada preko nje budete imali i profil na svojoj „beogradskoj kartici" i onda ćete na jednom mestu imati sve prednosti koje je Grad Beograd obezbedio za vas", rekao je Šapić.
On je naglasio i to da će putem aplikacije svaki građanin biti kontrolor, a ukoliko vidi da je vozilo prljavo, da ne radi klima ili uoči neku drugu nepravilnost, moći će to da prijavi.
Gradonačelnik je najavio i da će tokom leta biti postavljeni aparati koji će se nalaziti u prednjem delu vozila kod vozača, gde će ljudi moći bez SMS-a i aplikacije, a uz pomoć kreditne kartice da kupe kartu za prevoz, što će pogotovo biti pogodno za strance.
Šapić je ponovio i da će oni koji žele da kupe papirne karte za prevoz, od danas to moći da urade na 318 kioska. Od toga će se 250 nalaziti na stajalištima, a 68 na najfrekventnijim mestima u gradu, a ideja je da ih do kraja leta bude na 500 lokacija.
BONUS VIDEO:
(MONDO)