OD DORĆOLA DO PANČEVA: Slede VELIKE IZMENE u Beogradu, evo šta predviđa usvojeni PLAN

U pitanju je izuzetno važan projekat ne samo na gradskom, već i na republičkom nivou koji, kada bude završen može da posluži kao primer svim ostalim gradovima i opštinama koje se nalaze na rekama kako da urede takve površine za svoje građane.

Promo

Šetalište Beograda na vodi podiglo je standard o tome kako treba da izgleda beogradsko priobalje, a ideja gradskih vlasti evidentno se sastoji u tome da ono najlepše što Grad Beograd ima, što su dve reke na kojima leži, na najbolji mogući način iskoristimo i da za par godina možemo da kažemo da se naš grad istinski spustio na reke. Beograd na vodi primer je i dokaz da je i nemoguće moguće i da celo priobalje može da izgleda tako, a Linijski park još jedan je u nizu projekata koji će izmeniti izgled glavnog grada.

Projekat podrazumeva formiranje ozelenjenog linijskog poteza duž područja železničke pruge na Dorćolu, od Beton hale do Pančevačkog mosta, u dužini od 4.600 metara, sa različitim sadržajima. Predviđa obnovu devastiranih objekata od kulturnog značaja, oživljavanje i kreiranje različitih tipova javnog prostora namenjenih raznim aktivnostima i manifestacijama, postavljanje edukativnih punktova, povezivanje lokacije sa centrom grada itd, sve to radi unapređenje života lokalnog stanovništva, proširenje turističke ponude grada Beograda, kao i povezivanje obale sa centrom grada. Ovo je takođe projekat koji na najbolji mogući način pokazuje da zaštita životne sredine nije u suprotnosti sa urbanim razvojem jednog grada, već su potpuno komplementarni. Park će imati sedam celina, a planom su predviđeni zeleni zidovi, zeleni krovovi i krovne bašte, dok će u okviru javne zelene površine biti obezbeđeni sadržaji za ptice i druge životinje, ekološka staništa, ostrva svežine, eko urbani mobilijar i zelene zvučne barijere kod tranzitnog sadržaja.

Promo 

 U okviru Linijskog parka nalaziće se i jedan jedan od ključnih projekata za kulturnu infrastrukturu naše zemlje - zgrada Fakulteta muzičke umetnosti, dok će prostor kod Beton hale, odnosno početak Linijskog parka, predstavljati vezu između Ade Ciganlije i Ade Huje.

Tamo gde je nekada pruga odvajala Beograd od reke, biće Linijski park sa pet kilometara biciklističkih staza, 100.000 metara kvadratnih pešačkih površina, 200 hiljada metara kvadratnih zelenih površina, 5.000 novih stabala i 500 klupa.

Ispod parka biće izgrađena četiri podzemna prolaza za automobile i to u nastavku ulice Tadeuša Košćuška u pravcu Dunava, ispod Dunavske ulice i linijskog parka, u Knežopoljskoj ulici i u nastavku Cvijićeve ulice. Gradiće se i nova vodovodna, kanalizaciona i elektroenergetska mreža, telekomunikaciona infrastruktura i novi gasovodni kapaciteti.
Linijski park osmišljen je kao jedinstvena celina površine oko 22,8 hektara, na šesnaest parcela i biće deo jedinstvenog sistema zelenih površina Beograda, a delovi parka treba da budu uređeni kao funkcionalne celine za odmore i rekreaciju. Planirano je da 20 odsto površine parka bude završeno već do kraja naredne godine.