Beograd na Mondu

ŠTA ZNAČI UKIDANJE AUTO-PUTA KROZ BEOGRAD, OKANOVIĆ SVE DETALJNO OBJASNIO: Oglasio se i Grad Beograd i Putevi Srbije

Autor Ivana Lazić

Promena statusa autoputa kroz Beograd u gradsku saobraćajnicu najavljivana je godinama unazad, a novom Uredbom Vlade Srbije najprometnija deonica, mogla bi da postane brza saobraćajnica koja će služiti Beogradu.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Auto-put kroz prestonicu, od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj potoka postao je gradska saobraćajnica. Vlada Srbije usvojila je nova Uredbu o kategorizaciji puteva, 21. oktobra, čime je najprometnija deonica dobila status puta drugog B reda. Isti status dobila je i deonica od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin, u čijem produžetku je autoput Miloš Veliki.

Promena statusa autoputa kroz Beograd najavljivana je godinama unazad, a taj plan je izneo sadašnji ministar saobraćaja Goran Vesić, dok je bio na mestu zamenika gradonačelnika Beograda. Tada je bilo najavljivano da će to prvenstveno značiti da će zaustavna traka postati dodatna vozna traka gde god postoje prostorne mogućnosti.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, navodi da odluka nudi nove mogućnosti, čime bi ova deonica, postala brza saobraćajnica koja će služiti Beograđanima. 

"Bilo je diskutabilno da li je ova saobraćajnica i ranije imala status auto-puta. Vlada Srbije je donela Uredbu koja je stupila na snagu 21. oktobra. Ovo je sada državni put IIb reda. Ovuda sada mogu da se šetaju pešaci, da se voze biciklisti, brzina ne sme biti veća od 80km/h. Moći će da se prave raskrsnice, crtaju pešački prelazi, postavljaju ležeći policajci. Ovo može da se pretvori u brzu saobraćajnicu koja će služiti Beogradu i Beograđanima. Da li će biti postavljena žuta traka? Ja bih sud o tome prepustio saobraćajnim inženjerima. Sve ovo može potpuno drugačije da izgleda i da se koristi, ovde sada može da se pravi i parking, ne samo žuta traka. Zaštitni pojas se smanjuje sa 40 na 10 metara, sve se potpuno menja. Ipak, iako je Uredba stupila na snagu, molim pešake i bicikliste da se ne kreću ovuda, radi bezbednosti sebe i drugih učesnika u saobraćaju. Zaustavna traka više ne postoji, za sve oni koji se pitaju da li prave prekršaj ukoliko ovih dana voze ovom trakom", poručio je Okanović.

Iz Sekretarijata za saobraćaj Grada Beograda za MONDO su poručili da je najavljena promena strateški važna, za koju će biti urađene posebne saobraćajne studije:

"Predmetna saobraćajnica još uvek ima status državnog puta IIb reda i ne znamo kada će i da li će postati gradska saobraćajnica. Pitanja koja mnoge interesuju su sa saobraćajne strane strateški važna i saobaćajne odluke se ne mogu donositi unapred bez prethodno izrađene saobraćajne studije kojom bi se sagledavali pozitivni i negativni efekti pojedinih saobraćajnih mera na ovoj saobraćajnici koji bi uticali na čitav saobraćajni sistem Grada", poručili su iz Sekretarijata za naš portal.

Putevi Srbije: Bez uticaja na vozače 

"Promena kategorije puta nema uticaja na vozače niti na održavanje predmetne deonice. Takođe, režim dozvoljenih brzina neće se menjati. Da bi predmetna deonica puta bila tretirana kao gradska, potrebno je da se donese odluka o tome. Odluku o proglašenju da li je neka deonica državnog puta gradska (tj. prolaz državnog puta kroz naselje) ili nije, donosi Grad Beograd uz saglasnost nadležnog ministarstva, a uz ispunjenje uslova. Po donošenju navedene odluke utvrđuju se potrebe naselja na delu državnog puta koji prolazi kroz naselje, zatim se vrši izrada odgovarajućeg projekta saobraćajne signalizacije, po potrebi i drugih projekata i vrši se implementacija projektovanih mera", poručili su za MONDO iz "Puteva Srbije".

Bonus video: 

(Mondo)