Beograd na Mondu

NAJVEĆA ZABLUDA SRPSKIH VOZAČA - KO OVO MISLI O SAOBRAĆAJCIMA MNOGO GREŠI: Za kolaps krive njih, a realnost je drugačija

Autor Ivana Vlajković

Kada su gužve nesnosne, semafori nisu pogodni da regulišu saobraćaj iz mnogo razloga.

Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Saobraćajne gužve u Beogradu odavno su postale svakodnevnica, a kad je takva situacija na ulicama, saobraćaj u pojedinim delovima grada regulišu saobraćajci, pa se neretko čuje da su upravo oni ti koji dovedu do kolapsa. Međutim, bez njih bi bilo još gore...

Mnogi vozači se pitaju na koji način saobraćajci utiču na to da saobraćaj brže ide. Kada su gužve nesnosne, semafori nisu pogodni da regulišu saobraćaj iz mnogo razloga. Prvi je taj što je interval semafora na raskrsnicama najčešće isti tokom celog dana.

Kada je gužva, saobraćajci propuštaju veći broj vozila iz ulice u kojoj je veća gužva i tako smanjuju gužve. Takođe, veoma bitno je to da policajci tada sprečavaju bahate vozače da ostanu u raskrsnici i bez potrebe blokiraju vozila iz drugog smera. Podsetimo, po zakonu vozač ne sme da uđe u raskrsnicu ukoliko ne može iz nje da izađe. U praksi bezobzirni vozači ostanu na sredini puta, a tako se pravi čep, koji potpuno parališe saobraćaj.

Takođe, saobraćajci kružnim mahanjem ruke izdaju naredbe vozačima da ubrzaju i tako povećavaju propusnu moć ulica. Ima još benefita, ali ovo su najvažniji. Dakle, saobraćajci regulišu saobraćaj samo kad dolazi do zastoja i sprečavaju mnogo veće gužve i haos.

Učesnici u saobraćaju na putevima moraju da postupaju po znacima koje im daju policijski službenici kad regulišu saobraćaj. Oni te znakove mogu davati rukama, položajem tela, tablicom za kontrolu i regulisanje saobraćaja („stop tablica"), posebnim uređajima za emitovanje zvučnih odnosno svetlosnih znakova. Kada je saobraćajac na raskrsnici vozači su obavezni da slušaju samo njegove komande.

BONUS VIDEO: 

(Kurir.rs/MONDO/I.V.)