PODZEMNE GARAŽE REŠENJE ZA PARKIRANJE: U Beogradu skoro 700 novih parking mesta

Problem parkiranja u Beogradu će se rešiti izgradnjom podzemnih garaža. Trenutno se grade garaže u Vlajkovićevoj ulici, Skerlićevoj, kod 25. maja, a u planu je izgradnja podzemne garaže ispod pijace „Bajloni“.

beograd.rs

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić, prilikom obilaska radova na izgradnji podzemne garaže u Vlajkovićevoj ulici je rekao da će ovde vozači imati na raspolaganju 284 nova parking-mesta, dok je podzemna nova garaža u Zemunu kod Hale „Pinki” završena sa kapacitetom od 150 mesta. Naglasio je da je značaj garaže u Vlajkovićevoj poseban jer se nalazi u centru grada, a arheolozi su završili svoj deo posla, s obzirom na to da je na ovoj lokaciji utvrđeno arheološko nalazište iz doba starih Rimljana.

beograd.rs 

  Aleksandar Šapić prilikom otvaranja radova na izgradnji garaže u Vlajkovićevoj marta 2024. godine 

Podzemna garaža sa tri podzemna nivoa i 356 parking-mesta biće izgrađena u Skerlićevoj ulici na Vračaru, a nalaziće se ispod platoa ispred Narodne biblioteke i ispod Skerlićeve ulice.

Marko Stojčić, glavni urbanista je objasnio da već nekoliko godina u Beogradu ima 11.500 novih automobila i skoro 700.000 automobila, što je brojka na svetskom nivou po glavi stanovnika.

Aleksandar Šapić predsednik privremenog organa Grada Beograda

Značaj garaže u Vlajkovićevoj poseban jer se nalazi u centru grada

 On je rekao da mnogi gradovi ruše javne garaže u centru grada zato što one privlače automobile, a tako kako kaže izgubite ono što je suština, a to je mogućnost za proširenje pešačkih zona i površine za bicikliste.

- Mi se trudimo da to u pravoj meri uradimo i sprovedemo, da zadovoljimo ono što je minimalna potreba, a sa druge strane da ne preteramo, da ne prepunimo centar grada automobilima - objasnio je Stojčić i dodao da će se po završetku garaže u Vlajkovićevoj, rešiti problema parkiranja dela ispod Skupštine, između Svetogorske ulice i Skupštine grada.

Glavni urbanista je naglasio da bi trebalo još garaža da se nađe ali se postavlja pitanje da li nam to treba ili je bolje da se bavimo obodom grada, a ono što je važnije je kako je rekao da poboljšavamo javni prevoz, metro sistem nije slučajno nešto što nam treba jer će se njegovom izgradnjom smanjiti potreba za brojem automobilima i parkiranjem u centru grada.

Prema njegovim rečima metro sistem je brz i komforan prevoz, puno putnika može da se preveze, kroz sve gradove koji imaju ovaj sistem pokazao je da je to najbolji način borbe protiv povećanja broja automobila i borbe protiv izgradnje prevelikog broja garaža u centru grada.

- Jedan automobil zauzima 10 kvadratnih metara, ako to pomnožimo sa 700.000 automobila, lako se može videti kolika bi površina Beograda bila zauzeta samo od parkiranih automobila i zato je jedino rešenje praviti ih ispod zemlje, kao što je ulica Kneza Miloša. U gradu ima još nekoliko mesta za takve planove, a jedno od njih je i ulica Ilije Garašanina - naveo je on.

Kako je objasnio glavni urbanista Marko Stojčić , pristup podzemnim garažama je veliki izazov jer tu imate čekanje na ulaz i izlaz vozila koji ometaju postojeći saobraćaj, a njihovim uređenjem dobiće se javna namena preko krova, u Vlajkovićevoj će biti park, a ispred „Pinkija“ trg.

Skupština Grada Beograda je donela važnu odluku koja se tiče izgradnje i funkcionisanja privatnih garaža. Pre te odluke bilo je nužno da se sklopi ugovor sa „Parking servisom”, jer je parkiranje bilo tretirano kao komunalna delatnost, a cene su takođe bile definisane gradskim odlukama. Posle ove odluke, privatnicima je dozvoljeno ne samo da naprave garažu i parking-prostor već i da mogu parkiranje da naplaćuju po tržišnim cenama.

Podsećanja radi, u periodu od 2013. do 2023. godine u Beogradu je izgrađeno oko 1.250 novih parking-mesta.

Gradonačelnik.Beograd.rs/MONDO