Mogu li vam duplo naplatiti kartu za GSP ako greškom pošaljete dve poruke? Beograđanka dobila SMS sa ovim obaveštenjem

Da bi se kupila karta za gradski prevoz, neophodno je da se pošalje sms određene sadržine, nakon čega stiže poruka sa podacima da je kupovina odnosno naplata izvršena. Bez te poruke računa se da putnik nema kartu

Foto: Stefan Stojanović/Privatna arhiva

U Beogradu je od maja 2023. godine na snagu stupio nov sistem naplate karata u gradskom prevozu, kada su validatori otišli u penziju, a startovao SMS sistem. Sve funkcioniše po jednostavnom principu, za određenu kartu šalje se tačno predviđeni broj, putnik dobije povratnu poruku da je proces završen i ta sms poruka je zapravo dokaz, ukoliko u autobus uđe kontrola.

Međutim, šta se dešava ukoliko pošaljete poruku, a servis ne radi – može li u tom slučaju da bude naplaćena kazna?

Našoj redakciji javila se čitateljka koja je u autobusu na liniji 37 poslala poruku za vremensku kartu (A90), a odgovora nije bilo nekoliko stanica (odnosno minuta). 

"Nisam želela da rizikujem kaznu pošto kontrole gotovo redovno ima na stanicama ka centru grada, naročito u tim jutarnjim satima, oko 9-10. Poslala sam još jednu poruku, odgovor opet nije stizao. Na kraju sam došla do svoje stanie i izašla", ispričala je ona za MONDO..

Međutim, ubrzo joj je stigao prvi odgovor "kupili ste vremensku kartu od 90 minuta u zoni A, po ceni od 50 din + osnovna cena poruke, koja važi do 23.8.2024. 09:54:17".

"Nekoliko sekundi kasnije, stigla mi je još jedna poruka 'već ste poslali identičan zahtev za koji nije registrovan status naplate'. Iako sam očekivala duplu naplatu i pozdravila se s tim novcem jer "nije neka velika suma" ovo me je prilično iznenadilo, znači da se ne naplaćuju duplo karte, ako zbog greške ili iz bilo kog razloga pošaljemo više puta poruke", dodala je ona.

Privatna arhiva 

S tim u vezi obratili smo se JKP "Naplata prevozne usluge" koji su nam najpre potvrdili da čak i u slučaju slanja više poruka (greškom ili zbog trenutnog nefunkcionisanja sistema) biće naplaćena samo prva.

A, da li u tom slučaju imaju prava da putnik naplate kaznu, kako smo saznali, zavisi od komunalnog policajca.

"Može da vidi da ste koji minut pre njegovog ulaska u autobus (bezuspešno) slali poruku i dopusti putniku da nastavi vožnju. Međutim, može i da napiše kaznu za vožnju bez karte, pa putnik onda ima mogućnost da je stornira tako što će nadležnima poslati ili odneti na uvid i kaznu i poslate poruke", objasnili su za naš portal.

Kako se kupuju karte i po kom principu ide naplata?

Jedan od načina plaćanja karte u Beogradu je slanjem SMS poruke. Ova metoda je dostupna za dnevne i mesečne karte. Da biste platili dnevnu kartu, potrebno je da pošaljete SMS sa tekstom ‚‚BGD1” na broj 9111. Karta će biti naplaćena sa vašeg računa za telefon.

Za mesečnu kartu, potrebno je poslati SMS sa tekstom ‚‚BGD30” na isti broj. Cena mesečne karte će takođe biti naplaćena na vašem mobilnom računu.

S druge strane, ukoliko vam je potrebna kraća vožnja, do 90 minuta, možete poslati SMS sa tekstom ‚‚A90” na već pomenuti broj telefona. Na taj način platićete vožnju u prvoj zoni u trajanju od 90 minuta i za to vreme možete promeniti neograničen broj prevoza. Za drugu zonu pošaljite tekst ‚‚B90”, a za treću ‚‚C90”.

Metoda plaćanja prevoza SMS-om je praktična jer ne zahteva fizičku karticu ili gotovinu već samo mobilni telefon. Telefon mora imati aktivnu SIM karticu i uplaćen kredit ukoliko je u pitanju prepaid broj, odnosno aktivni ugovor ako se radi o postpaid broju.

Ko kontroliše putnike?

Jedino ovlašćeno lice koje će moći da vrši kontrolu karata će biti komunalni milicionar ili „Beogradski lični”, odnosno Beli, kojima je potrebno da pokažete povratnu poruku, ukoliko ste kartu kupili putem SMS poruke.

Ukoliko nemat ekartu, kazna će iznositi 5.000 dinara, a ako se plati u roku od sedam dana onda je 2.500 dinara.

(Mondo.rs)