On je izrazio nadu da je ovo poslednja radna provera i poslednji obilazak pred otvaranje te istakao da se trenutno ovde postavljaju stabla, interna saobraćajnica se asfaltira sledeće nedelje dok je stanična zgrada potpuno spremna.
– Mi ćemo ovde, pored centralne autobuske stanice, imati i mesto odakle kreću autobusi koji voze đake na ekskurzije, sportiste čiji klubovi organizuju prevoz, kao i turistički autobusi. Ovde će biti parking gde ćete moći da parkirate i ispratite decu na ekskurzije ili odakle ćete kao turista moći da dođete do svog autobuskog prevoza. Takvih mesta u gradu ima mnogo, „poludivljih” i na tome ćemo posebno raditi – istakao je gradonačelnik.
Šapić je naglasio i da će jedno od tih novih mesta biti stajalište „Jug”, za koje se takođe očekuje da bude osposobljeno u narednih dva do tri meseca i da će to biti jedna potpuno nova vrsta usluge i sadržaja koje nudi Grad Beograd, a koju do sada nije imao.
Prema Šapićevim rečima u okviru nove autobuske stanice, za čije otvaranje je izdvojeno 17 miliona evra, biće obezbeđeno više od 200 parking mesta, a od septembra ova dugo iščekivana stanica počinje sa radom.
– Kada sam došao na ovo mesto rekao sam da ćemo probleme koji su pratili ovaj projekat raspetljati ovako ili onako, uz pomoć Vlade republike Srbije, pa je moralo čak i čitavo rukovodstvo BAS-a da se promeni. Međutim, najvažnije je što će ova autobuska stanica zaista biti jedna od najfunkcionalnijih i najboljih u ovom delu Evrope. Kada se bude završila velika stanična zgrada koju ćemo početi verovatno u toku jeseni ili zime uz železničku stanicu koja se ovde nalazi, ovo postaje centar autobuskog saobraćaja ne samo Beograda nego i čitave Srbije – rekao je prvi čovek srpske prestonice.
Kada je reč o stajalištu „Jug” na Autokomandi, Šapić je istakao da se vode pregovori sa „BAS”-om da oni preuzmu njegovo rukovođenje i da to ne bude samo stanica već polazište sa kojeg će kretati autobusi.
– Cilj je da Beograđanima obezbedimo što manje „haosa” u saobraćaju koji su značajno stvarali međugradski autobusi zaustavljajući se na mestima gde to nije bilo dozvoljeno i time dovodili u pitanje dnevno funkcionisanje grada. Putnicima će ovim biti omogućena bezbednost i sigurnost jer su ta stajališta posebno ono na „Autokomandi” bila nebezbedna po svim aspektima. Novom stajalištu „Jug”, kada bude osposobljeno da prima putnike sa juga, biće lako prići, a za to stajalište biće obezbeđena posebna linija javnog prevoza – rekao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.
Grad će pokušati, kako je naglasio, da obezbedi namenske pozicije u gradu za međugradske i turističke autobuse, a da oni neremete saobraćaj i ne ugrožavaju bezbednost putnika.
– Tražili smo da se urade dodatne analize za autobuse koji su stvarali gužve na potezu kada se uđe sa juga i treba da se dođe do ovog mesta, a onda prođe i Gazela, pa su autobusi stajali na „Autokomandi”, pa na „Mostaru”, pa kod „Sava centra” i kod „Studentskog grada”. Odlučili smo da za sada zadržimo stajalište kod policije, a onda će međugradskim autobusima biti dozvoljeno da staju na novom stajalištu „Jug” tako da neće biti zaustavljanja kod „Autokomande” i „Sava centra” jer su dodatne analize utvrdile da nije problem da ih pustimo da prođu već je problem ako se zaustave – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je naglasio da je prevoznicima najlakše da stanu gde njima odgovara.
– Mi želimo da budemo uređeni kao sve evropske metropole i da ono što ne može kod njih ne može ni kod nas. Uradićemo sve da putnici što brže i sigurnije dođu do svih odredišta, a da istovremeno što manje bude ugrožen svakodnevni saobraćajni život naše prestonice – rekao je gradonačelnik i napomenuo još jednom, da se intezivno radi na traženju novih lokacija za izgradnju ovakvih stajališta za međugradske, ekskurzijske i turističke autobuse.