U toku je i najveća reforma javnog prevoza, a istakao je i da će se, sem besplatnog javnog prevoza, u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park u javnom prevozu.
– Neće više biti ni mesečnih, ni godišnjih karata, ni popusta, već grad Beograd sa ovom socijalnom merom postaje jedini grad u Evropi, veći od 500.000 ljudi, koji ima besplatan javni prevoz. Ima primera, poput Talina koji ima 450.000 stanovnika i nekih u Francuskoj, ali to su sve manji gradovi od po 200 do 300.000 ljudi – rekao je Šapić.
On je podvukao da je u toku najveća reforma javnog prevoza i najavio je da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park.
– Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sada nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže, a i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji, za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo, ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima. Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji, i u ovako kratkom periodu, nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali su i mnoge druge stvari, koje su danas realnost i koje su urađene, delovale nemoguće. To je realnost otkad je ova gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je podsetio na sve važne mere u okviru socijalne politike grada.
– Uvođenje besplatnih vrtića za svu beogradsku decu rezultiralo je sa novoupisanih dodatnih 3.000 dece, subvencijama od 33.000 dinara za privatne vrtiće, a izmenom sistema plaćanja došli smo do stabilnosti sistema. Inače, do kraja sledeće godine biće završeno osam vrtića koje mi gradimo, a za 2026, zahvaljujući našem projektnom birou, planiramo čak njih 20 – kazao je gradonačelnik.
Tu je i đačka pomoć porodici, koja se koristi pre svega za udžbenike. Međutim, kako je to i više novca, onda se taj isti novac koristi i za nabavku pribora, opreme i drugih potrebnih stvari, naglasio je Šapić.
– Podsetiću da smo prošle godine u sve razrede ubacili potpuno nove udžbenike, što nije rađeno poslednjih 30 godina, tako da smo omogućili da bolje radi i berza, razmena i nabavka svih udžbenika. Među socijalnim merama su i besplatan ulazak na beogradske bazene, novogodišnji poklon-vaučeri za sve predškolce, školarce i zaposlene u školskim ustanovama, kao i besplatni engleski jezik za predškolce – rekao je Šapić.
Po njegovim rečima, ovaj set mera ne postoji ni u jednom gradu veličine Beograda.
– Ovo je socijalno najodgovornija uprava grada za poslednjih 50 godina. To je nešto što me je karakterisalo i na Novom Beogradu, u odnosu na mogućnosti koje sam tamo imao, i izuzetno sam ponosan na ove mere. Dokle god budem na čelu grada, mi ćemo novac Beograđana trošiti odgovorno – kazao je Šapić.
„Ovo je socijalno najodgovornija uprava grada za poslednjih 50 godina. To je nešto što me je karakterisalo i na Novom Beogradu, u odnosu na mogućnosti koje sam tamo imao, i izuzetno sam ponosan na ove mere. Dokle god budem na čelu grada, mi ćemo novac Beograđana trošiti odgovorno.”
Objašnjavajući sve socijalne mere koje je ova gradska vlast uvela, gradonačelnik je predstavio prosečnu uštedu jedne prosečne beogradske porodice na godišnjem nivou, zahvaljujući tim socijalnim merama.
– Budžet porodice će biti umanjen zahvaljujući besplatnim mesečnim kartama javnog prevoza, zatim besplatnim vrtićima, besplatnom engleskom jeziku za sve predškolce, besplatnom ulasku na gradske bazene, kao i novogodišnjem poklon-vaučeru. Sveukupno je to manje-više 670.000 dinara, što znači da zahvaljujući ovim socijalnim merama jedna prosečna beogradska porodica na mesečnom nivou od Grada Beograda dobije blizu 500 evra – rekao je prvi čovek Beograda.
Kada je reč o bezbednosti, gradonačelnik je rekao da očekuje da će do proleća biti izgrađeno 30–40 komunalno-bezbednosnih stanica koje će biti čvorišta sistema kamera koje se ugrađuju u dvorišta svih škola.
– Tu će biti ugrađen poseban softver koji nema nijedan grad u regionu, a koji detektuje oružje i tvrde predmete, a biće na desetine kamera u jednom dvorištu. Kada završimo to kreće se sa vrtićima i očekujem da ćemo do jeseni imati pokriveno svih oko 400 vrtića, kao i oko 250 osnovnih škola. Pored centralnog video-nadzora, svaka od lokalnih komunalno-bezbednosnih stanica imaće nadzor škola i vrtića koji se nalaze u njenom rejonu – istakao je prvi čovek srpske prestonice.
Šapić je najavio da će u međuvremenu biti osnovana beogradska služba bezbednosti koju će Grad da finansira, a čiji pripadnici će da patroliraju u toku dana pored škola i vrtića. Oni će biti jasno obeleženi, a uveče će patrolirati po naseljima i biće povezani sa policijom.
– To znači da ćemo škole i vrtiće pokrivati ne samo tehnički putem softvera već i fizički, kao i naselja. Smatramo da ćemo na taj način rasteretiti policiju. Znači, radimo na bezbednosti kao nijedan grad u regionu jer smatram da je bezbednost jedna od najvažnijih segmenata politike ove gradske uprave – rekao je Šapić.
Šapić je na konferenciji za novinare rekao i da će biti nastavljena izgradnja, rekonstrukcija i proširenje beogradskih ulica i bulevara, što takođe, prema njegovim rečima, niko nije radio.
– Prošireni su Višnjička ulica, Bulevar Zorana Đinđića, Tošin bunar, Zemunska ulica, Nikole Dobrovića, kao i mnoge druge. Time nastojimo da, koliko nam mogućnosti dozvoljavaju, menjamo određena saobraćajna rešenja jer se Beograd značajno promenio u prethodnih desetak godina i na ulicama je mnogo više vozila. Pokušavamo da, do trenutka dok Beograd ne dobije metro kao primarni vid prevoza, smanjimo i usporimo proces zagušenja saobraćaja. To ne vidi samo onaj ko ne želi da vidi – rekao je Šapić.
On je dodao da je tokom poslednje dve godine rekonstruisano i „presvučeno” više od 500 ulica, te naglasio da će taj posao biti nastavljen.
– Intenzitet radova biće najveći u poslednjih 30 godina. To odgovorno tvrdim jer zahvaljujući „EXPO”-u koji je naša zemlja obezbedila i koji je motor pokretanja mnogih stvari, Beograd će do kraja mandata aktuelne gradske uprave doživeti kvalitativne promene u svakom pogledu, a te promene biće najveće u poslednjih 20 godina. Nastavićemo izgradnju infrastrukture, tu pre svega mislim na novi srpski most i tunel koji povezuje potez na kojem se nalazi Ekonomski fakultet i deo Bulevara despota Stefana koji vodi ka Pančevačkom mostu. To sada ide određenom dinamikom, nakon što smo na početku bili usporeni delovanjem tridesetak ljudi. Ako sve bude u redu, do kraja 2026. godine, odnosno početkom 2027. Beograd će dobiti novi most preko Save. Infrastruktura ostaje važan deo politike ove gradske uprave – istakao je Šapić.