• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Suđenje za nesreću u Međurovu: Mašinovođa vozio prebrzo i bez upozorenja

Suđenje za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu u kojoj je osmoro ljudi poginulo, a dvadesetak povređeno, nastavljeno je danas u Osnovnom sudu u Nišu.

šine-voz-železnica-stefan-stojanović-01.JPG Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Sudski veštak za saobraćaj Dragan Marković je kazao da je analizom dostupnih podataka ustanovio da postoje dva bitna propusta mašinovođe koji su doprineli da se nesreća dogodi.

Marković je istakao da se voz koji se sudario sa autobusom "Niš-ekspresa" kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, dok je ograničenje na mestu nesreće bilo 50 kilometra na sat, dok je kao drugi propust naveo da prilikom nailaska na pružni prelaz nije više puta koristio sirenu, a bio je obavezan da to čini.

Možda će vas zanimati

 "Analiza je pokazala da do udesa ne bi došlo da se se mašinovađa kretao propisanom brzinom jer bi autobus 13 sekundi pre nailaska voza prešao pružni prelaz. Takođe, da je više puta koristio sirenu, siguran sam da bi to upozorilo vozača autobusa i putnike i da bi došlo do sasvim drugačijeg razvoja situacije", rekao je Marković.

On je kazao da je veštačenjem utvrđeno da je mašinovođa počeo da koči kada je bio udaljen od autobusa 26,2 metra, dok je brzina voza u momentu sudara bila 68 kilometra na sat.

Marković je dodao da je na toj udaljenosti, jednom iskoristio sirenu.

"Da je mašinovđa krenuo da koči u momentu kada je autobus bez zaustavljanja prošao pored znaka 'stop', odnosno na 132 metra udaljenosti od pružnog prelaza do udesa ne bi došlo jer bi autobus prešao preko pružnog prelaza", izjavio je Marković.

Prema njegovim rečima, posledice sudara bile bi značajno manje da je mašinovođa počeo da koči kada je autobus došao na samo tri metra od šina i ušao u zonu koja se smatra opasnom za saobraćaj.

On je dodao da je činjenica da je autobus prešao preko pružnog prelaza bez zaustavljanja, samo sa smanjenom brzinom na osam kilometra na čas.

"Uvidom na terenu ustanovio sam da je mašinovođa pri brzini kojom se kretao mogao da vidi da se autobus nije zaustavio u zoni pružnog prelaza koja je opasna za saobraćaj",izjavio je Marković.

Suđenje vozaču "Niš-ekspresa" M. Z.(31) za nesreću u Donjem Međurovu biće nastavljeno 29. januara, a na tom ročištu odbrana optuženog i oštećenih imaće prilike da postavljaju pitanja veštaku u vezi danas predstavljenog nalaza.

Nesreća na pružnom prelazu u Donjem Međurovu dogodila se u jutarnjim časovima 21. decembra prošle godine.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU