Na pruzi Leskovac - Grdelica sinoć je isključena struja iz preventivnih razloga, kako bi se sprečila bilo kakva potencijalna opasnost u saobraćaju, saopštile su danas "Infrastrukture železnice Srbije".

"Nikakav sudar vozova u tom trenutku nije 'za dlaku izbegnut' isključenjem struje na pruzi, jer su se dve železničke kompozicije nalazile udaljene jedna od druge na 15 kilometara", navodi se u saopštenju.

Infrastruktura železnice se oglasila povodom pisanja beogradskih medija, da je sinoć na pruzi Leskovac - Vladičin Han izbegnut sudar vozova, tako što je na toj relaciji isključena struja.

To preduzeće je saopštilo da je zbog kvara na kablu između železničkih stanica Brestovac i Pečenjevce, koji je bio prouzrokovan vremenskim neprilikama i nevremenom, sinoć u 19.35 sati, u telekomandi u Nišu detektovan kvar na deonici između Brestovca i Preševa. Navodi se i da telekomanda predstavlja centar za daljinsko upravljanje železničkim saobraćajem.

"Zbog kvara u telekomandi, dispečer telekomande u tom trenutku nije više imao uvid u saobraćaj vozova na ovoj pruzi, niti je mogao daljinski da upravlja uređajima telekomande. U stanicama i na otvorenoj pruzi uređaji su ispravno funkcionisali, što su kasnije i potvrdile mašinovođe teretnih vozova koji su se nalazili na toj deonici pruge", saopštila je Infrastrutkura železnica.

Dodaje se da su se u momentu kvara na pruzi nalazila dva teretna voza, jedan u stanici Leskovac a drugi u stanici Grdelica, što je udaljenost od 15 kilometara.

"S obzirom da je ostao bez uvida u saobraćajnu situaciju na terenu, dispečer je odlično, pravovremeno i odgovorno reagovao, u skladu sa potrebnim znanjima i iskustvima ovog radnog mesta i u tom trenutku doneo pravilnu i najbolju odluku", ocenjeno je u saopštenju.

Na osnovu zahteva dispečera iz telekomande, struja je isključena iz preventivnih razloga na ovoj deonici. Dodaje se da su mašinovođe iz oba teretna voza dispečeru zatim potrvrdili da su svi signalni uređaji na pruzi radili ispravno pre isključenja napona.

"To znači da do nikakvog sudara vozova ne bi došlo ni da struja u kontaktnoj mreži nije bila isključena, jer su uređaji na pruzi u tom trenutku ispravno radili, ali je dispečer iz predostrožnosti, i želeći da izbegne bilo kakvu eventualnu opasnost, zahtevao isključenje struje", konstatuje se u saopštenju.

Napon u kontaktnoj mreži pruge ponovo je uključen u 19.56, a otpravnik vozova iz železničke stanice Leskovac angažovan je da privremeno posedne ukrsnicu Đorđevo, kako bi izvršio ukrštavanje vozova koji su se nalazili na pruzi, što je on i učinio, navela je Infrastrukture železnice Srbije.

(Mondo/Tanjug)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.