UŽAS NA ULICAMA NIŠA: Poginulo sedmoro ljudi za pola godine, stručnjaci kažu da bi jedna stvar sve promenila | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Crna hronika

UŽAS NA ULICAMA NIŠA: Poginulo sedmoro ljudi za pola godine, stručnjaci kažu da bi jedna stvar sve promenila

Autor Dušan Ivković
Autor Dušan Ivković

Nišlije su, posle divljačke vožnje Beograđanina N.S. koja rezultirala smrću dečaka i još jednog muškarca, organizovale proteste.

Izvor: Tanjug/Dimitrije Nikolić

Saobraćajne kamere mogle bi da povećaju bezbednost na niškim bulevarima, na kojima je za samo šest meseci, zbog bahatih, pijanih i neopreznih vozača, poginulo sedam osoba, među kojima i jednan dvanaestogodišnji dečak.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja navode da se prema dosadašnjim iskustvima postavljanje saobraćajnih kamera pokazalo kao "najdelotvornija mera povećanja bezbednosti saobraćaja na bulevarima".

Možda će vas zanimati

"Bulevari predstavljaju jako važan deo svake mreže saobraćajnica u gradovima, te se posebna pažnja posvećuje i delu koji se odnosi na bezbednost saobraćaja. Mere koje se primenjuju na bulevarima, i ostatku mreže saobraćajnica, imaju za cilj da spreče nastanak saobraćajnih nezgoda i rizik nastanka, odnosno da deluju preventivno i spreče najgori mogući ishod saobraćajne nezgode. Pažljivo planiranje i postavljanje sistema nadzora, odnosno kamera pokazalo se kao efikasna mera ne samo ne teritoriji Beograda, već i Valjeva i drugih lokalnih samouprava koje su primenile i postavile ovakav tip nadzora i kontrole saobraćaja. Pored toga edukacija i promocija bezbednog ponašanja su mere koje daju rezultate i mogu se svakodnevno primenjivati" navode u Agenciji.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da prilikom projektovanja i planiranja saobraćajnica kako u gradovima, tako i na celoj teritoriji Republike Srbije treba imati u vidu da se primenjuju "mere opraštajuće okoline i oprašatajućih elemenata puta" koje će obezbediti minimalne posledice ukoliko do saobraćajne nezgode dođe.

"Jedna od infrastrukturnih mera koje mogu biti primenjene su planiranje pešačkog ostrva (kao odmorište za starija lica), planiranje zelenog pojasa između kolovoza i trotoara (zaštitni deo za pešake na trotoaru usled eventualnog izletanja vozila sa kolovoza) i slično. Na bulevarima su već primenjene mere postavljanjа kamera za merenje brzine koje su se pokazale veoma delotvorne. U cilju povećanja bezbednosti pešaka na kolovozima sa tri saobraćajne trake, u skladu sa finansijkim mogućnostima, na pešačkim prelazima se postavljaju semafori koji jasno ukazuju kada je kojoj kategoriji učesnika dozvoljeno stupanje na kolovoz i prolaz, to jest ne postoji istovremeno preplitanje kolskih i pešačkih tokova, odnosno jasno su razdvojena kretanja pešaka i vozila - kažu u Agenciji.

Poslednja tragedija, u kojoj su 4. januara na Bulevaru Medijana poginula dvojica nedužnih pešaka, Andrej Prenkljušaj (12) i Dejan Ilić (48) kada ih je pokosio "audi" kojim je upravljao bahati vozač N. S. (19) iz Beograda, podigla je Niš na noge i aktuelizovala je u javnosti pitanje bezbednosti u saobraćaju.

Nakon protesta građana prošle subote, koji su zahtevali hitne mere, saobraćajna policija je od ponedeljka započela pojačanu kontrolu na području celog Niša, dok je gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski zatražila od policije spisak crnih tačaka i predlog mera i opreme za povećanje bezbednosti u saobraćaju.

(Mondo/Blic)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 14

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ivan

Postoji problem generalno u Srbiji koji bode oci svim gradjanima a to je selektivno kaznjavanje vozaca. Naravno vozaci besnih dzipova i luksuznih automobila se retko diraju od strane pauk sluzbe a nesrece koje izazivaju se kaznjavaju mizernim kaznama dok vozaci puntica, jugica i vozila starih po 15 i vise godina redovno vise na kamionu pauka. Evo sada u Nisu saobracajci vrse represiju npr. tako sto kaznjavaju putnike taksija koji nisu vezani pozadi. To ne rade u drugim gradovima u Srbiji i to je selektivno kaznjavanje. Dovukli su 10-tak civilnih presretaca koji se nebezbedno lepe za repove automobila i provociraju vozace da prekorace brzinu ne bi li ih kaznili. Umesto da regulisu saobracaj i uticu na bezbednost oni opet sluze za represiju i punjenje budzeta drzave nekim banalnim kaznama

Ivan

U Nisu postoji samo jedno mesto sa kamerama na Crvenom Pevcu na semaforu koje beleze prelazak na zuto ili crveno svetlo. Nijedan bulevar a ima ih dosta nema kamere koje mere brzinu i zato bahati vozaci koriste tu cinjenicu da bi nocu vozili kao manijaci, pogotovo vikendom kad se izlazi u grad u nocni provod. Nekoliko kamera na Bulevaru Medijana, Vizantijskom Bulevaru, Bulevaru Cara Konstantina, Somborskom Bulevaru i Bulevaru Nemanjica bi smanjilo to divljanje.

DrKonj

Ništa se nikada neće promšnoti osim maltretiranja obicnih ljudi. Pprašće kazne za prekoračenje od 10 km, a ostalo ostati isto. Kada bi stavili kačnu od 10 godina zatvora ko vozi pod dejstvom alkohola ajd da vidim ko bi seo za volan. Ali važnije je puniti budžet džepova nego život građana.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU