U sudaru sa putničkim vozilom na licu mesta je poginuo vozač motocikla na putu Šabac-Loznica. Od početka godine poginulo je 19 motociklista, a povređeno više od 200. Glavni uzroci nesreća su brzina, loša obuka i akohol koji su sve prisutniji.

U Asocijaciji za bezbednost motociklista kažu da je situacija u saobraćaju takva da ako vozite motocikl imate 60 puta veću mogućnost da stradate, nego da vozite automobil. Ova sezona je počela lošom statistikom, a krivi su podjednako i motociklisti i vozači automobila.

Vladimir Jeftić iz Asocijacije za bezbednost motociklista ukazuje da vožnja 15 odsto motociklista može da se okarakteriše kao nasilnička.

"Najgore je provlačenje između vozila koja se kreću", naglašava Jevtić.

Problem prave i vozači koji ne vide motocikliste i ne obraćaju pažnju na njih, a najčešće ni motociklisti ne daju pokazivač pravca.

Jeftić ukazuje da rizik od pogibije i politraumatskih povreda motocikliste u sudaru sa automobilom 32 puta veći. "Rizik stradanja možete smanjiti korišćenjem zaštine opreme, ali kaciga nije dovoljna. Mora se koristiti i druga motociklistička oprema koja je visoko uočljiva", naglašava Jeftić.

U preglednom izveštaju Agencije za bezbednost saobraćaja 2019. godine navodi se da se u proseku, godišnje u Srbiji registruju 1.673 saobraćajne nezgode u kojima je jedan od učesnika bio motocikl ili moped. U tim nesrećama život izgubi oko 50 osoba, a njih 1.448 bude povređeno.

(MONDO/RTS)