Slušaj vest

V.M. u Pojatama kod Ćićevca prikrivala je smrt svoje majke više od dve godine. Ona je to uradila da bi nastavila da prima njenu penziju.

"Majka je umrla 28. juna 2022. godine i njeno telo je kćerka držala u kući, u krevetu, umotano u ćebe. Lice će biti predato tužiocu na dalje postupanje,” objasnio je krajem jula ministar Dačić.

U početku je posumnjano da majku nije sahranila kako bi nastavila da prima njenu penziju, međutim uhapšena je zbog sumnje na ubistvo.

"Nisam sahranila svoju majku zato što to nije u skladu sa mojom religijom."

Na ovaj način se branila žena koja je držala telo majke dve godine u kući u okolini Ćićevca.

Ona je puštena da se brani sa slobode, u toku je pretkrivični postupak, a njen advokat kaže da je za sada jedino tačno da je V.M. leš svoje majke čuvala zbog patološke vezanosti i privatnih verovanja o čemu ona ne želi da se izjašnjava.

Sektolog Dimitrije Pastuović komentarisao je izjavu kojom se žena branila pred sudom da sahrana majke nije u skladu sa njenom religijom:

"Termin religija označava nešto sasvim drugo. Ne poznajem ni jednu sektu niti jednog demagoga koji promovišu da treba leševe držati u kući. To prvi put čujem. Mislim da je u pitanju duševno oboljenje. Moguće je, takođe, da se tom izjavom vadi pred sudom. Ima tu mnogo mogućnosti. Sam taj čin držanja tela u kući pretpostavljam pomoću frižidera ili zamrzivača, jer bi se telo u suprotnom raspalo, samo to govori da tu u psihičkom smislu nisu baš čista posla."

Psiholog Bojana Šlajmer je istakla da kada je reč o psihopatološkim fenomenima problemi nastaju u dužem vremenskom periodu pre njihovog ispoljavanja.

"Kada pričamo o psihopatološkim fenomenima treba biti svestan dugom nizu godina funkcionisanja ličnosti. Mi obično kažemo da je tu postojao period graničnog funkcionisanja ličnosti ili shizoidni tip adaptacije ličnosti pre samog psihopatološkog procesa. Kada se desi da osoba oboli tada je već kasno", rekla je Šlajmer i dodala:

"Najčešće se radi o nekim graničnim adaptacijama i kada je na delu tzv. spliting kao mehanizam odbrane. U pitanju je cepanje od iskustva gde osoba koristi neke nezrele mehanizme odbrane kako bi zaštitila ego, smanjila anksioznost i podržala potiskivnaje. Međutim u tim nezrelim mehanizmima odbrane dolazi do aktiviranja psihopatoloških procesa koji dovode do psihopatološkog fenomena."

BONUS VIDEO:

kurir televizija SEKTOLOG O SLUČAJU ŽENE KOJA JE DVE GODINE DRŽALA TELO MAJKE U KUĆI: Nije reč o delovanju sekte, već o nečem drugom

(Kurir/MONDO/Nevena Davidović)