Saobraćajne kamere mogle bi da povećaju bezbednost na niškim bulevarima, na kojima je za samo šest meseci, zbog bahatih, pijanih i neopreznih vozača, poginulo sedam osoba, među kojima i jednan dvanaestogodišnji dečak.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja navode da se prema dosadašnjim iskustvima postavljanje saobraćajnih kamera pokazalo kao "najdelotvornija mera povećanja bezbednosti saobraćaja na bulevarima".
"Bulevari predstavljaju jako važan deo svake mreže saobraćajnica u gradovima, te se posebna pažnja posvećuje i delu koji se odnosi na bezbednost saobraćaja. Mere koje se primenjuju na bulevarima, i ostatku mreže saobraćajnica, imaju za cilj da spreče nastanak saobraćajnih nezgoda i rizik nastanka, odnosno da deluju preventivno i spreče najgori mogući ishod saobraćajne nezgode. Pažljivo planiranje i postavljanje sistema nadzora, odnosno kamera pokazalo se kao efikasna mera ne samo ne teritoriji Beograda, već i Valjeva i drugih lokalnih samouprava koje su primenile i postavile ovakav tip nadzora i kontrole saobraćaja. Pored toga edukacija i promocija bezbednog ponašanja su mere koje daju rezultate i mogu se svakodnevno primenjivati" navode u Agenciji.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da prilikom projektovanja i planiranja saobraćajnica kako u gradovima, tako i na celoj teritoriji Republike Srbije treba imati u vidu da se primenjuju "mere opraštajuće okoline i oprašatajućih elemenata puta" koje će obezbediti minimalne posledice ukoliko do saobraćajne nezgode dođe.
"Jedna od infrastrukturnih mera koje mogu biti primenjene su planiranje pešačkog ostrva (kao odmorište za starija lica), planiranje zelenog pojasa između kolovoza i trotoara (zaštitni deo za pešake na trotoaru usled eventualnog izletanja vozila sa kolovoza) i slično. Na bulevarima su već primenjene mere postavljanjа kamera za merenje brzine koje su se pokazale veoma delotvorne. U cilju povećanja bezbednosti pešaka na kolovozima sa tri saobraćajne trake, u skladu sa finansijkim mogućnostima, na pešačkim prelazima se postavljaju semafori koji jasno ukazuju kada je kojoj kategoriji učesnika dozvoljeno stupanje na kolovoz i prolaz, to jest ne postoji istovremeno preplitanje kolskih i pešačkih tokova, odnosno jasno su razdvojena kretanja pešaka i vozila - kažu u Agenciji.
Poslednja tragedija, u kojoj su 4. januara na Bulevaru Medijana poginula dvojica nedužnih pešaka, Andrej Prenkljušaj (12) i Dejan Ilić (48) kada ih je pokosio "audi" kojim je upravljao bahati vozač N. S. (19) iz Beograda, podigla je Niš na noge i aktuelizovala je u javnosti pitanje bezbednosti u saobraćaju.
Nakon protesta građana prošle subote, koji su zahtevali hitne mere, saobraćajna policija je od ponedeljka započela pojačanu kontrolu na području celog Niša, dok je gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski zatražila od policije spisak crnih tačaka i predlog mera i opreme za povećanje bezbednosti u saobraćaju.
(Mondo/Blic)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.