IMA ČAK 57 PREKRŠAJA, A NIJE MU ODUZETA DOZVOLA, ZAŠTO?! Mladić koji je izazvao udes na Zrenjanincu ima PODEBEO dosije

Denis S. (23), akter teške saobraćajne nesreće je upravljao vozilom pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci.

Facebook/Screenshot

Na društvenim mrežama se pre par dana pojavio video-snimak na kome se vidi tačan trenutak stravičnog sudara na Zrenjaninskom putu u kom je poginula jedna osoba, a Denis S. (23), akter teške saobraćajne nesreće, prema prvim rezultatima, u trenutku udesa je upravljao vozilom pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci.

Osim toga, on iza sebe ima debeo dosije. Ovaj mladić uspeo je napravi čak 57 saobraćajnih prekršaja, ali mu zbog toga nije oduzeta vozačka dozvola. Najveći broj prekršaja, kako se nezvanično saznaje, Denis S. ima zbog vožnje noću u trenutku kada je imao probnu vozačku dozvolu, zatim zbog vožnje sa vozačkom dozvolom koja je istekla i prekoračenja brzine. Takođe, kako nezvanično saznaje Blic, ovaj mladić je i jednom načinio prekršaj jer je upravljao vozilom pod dejstvom narkotika.

Policija je i više puta pokušala da ga pronađe na adresi zbog javljanja na ročište, međutim tamo nije nađen. Imao je fiktivnu adresu. Uprkos svemu ovome on je nastavio neometano da vozi automobil, njemu su izricane određene sankcije te se postavlja pitanje: "Zbog čega vozaču koji ima čak 57 prekršaja nije oduzeta dozvola?".

Damir Okanović, rekao je za "Blic" da po njegovom mišljenju, vozaču osim oduzimanja vozačke dozvole koja se kao sankcija uvodi vozaču koji skupi 18 negativnih bodova, odnosno vozaču sa probnom vozačkom kada skupi 9 negativnih poena, trebalo da se uvede i sankcija oduzimanja vozila.

"Moj stav je da se od vozača kada upavlja vozilom sa preko 2 promila alkohola u krvi, od vozača kojem je vozačka dozvola oduzeta ili je uopšte nema ni za jednu kategoriju, oduzme vozilo", rekao je Okanović.

Od prekršaja do presude - korak po korak

Prema rečima Okanovića, nakon što je vozač zatečen u prekršaju policija sačinjava zapisnik o kontrol,i a zatim vozača pusti da nastavi dalje kao vozač ili pešak u zavisnosti od prekršaja koji je vozač počinio. Potom, kako navodi on, policija upućuje zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv vozača sudu na čijoj teritoriji je izvršen prekršaj, i sud pokreće prekršajni postupak.

Na početku postupka sud poziva okrivljenog da iznese odbranu. Međutim ako se okrivljeni ne odazove pozivu suda, sudija ima na raspolaganju dve merePrva mera, navodi Okanović, je naredba za dovođenje koju dobija policijska stanica koja je nadležna za teritoriju na kojoj okrivljeni stanuje, ali ako ta mera ne urodi plodom sudija ima na raspolaganju drugu meru. To je opšta naredba ili tzv poternica koju dobijaju sve policijske službe u Srbiji uključujući i granične prelaze.

Podsetimo, u udesu su učestvovala dva automobila marke "bmw". Kako se na snimku vidi oba "bmw-a" su od siline udara klizala nekoliko metara. Na kraju je udario u ogradu.  Nakon što je izvršen uviđaj, uzete izjave učesnika u saobraćajnoj nesreći utvrđeno je da je nesreću izazvao vozač koji je započeo polukružno okretanje, a da se prethodno nije uverio da to može bezbedno da uradi, tačnije da ne ugrozi druge učesnike u saobraćaju.

Vozač koji je započeo polukružno kretanje preminuo je u Urgentnom centru. Tužilaštvo je naložilo da se dostavi detaljan izveštaj, nakon čega će se odlučiti da li će se preduzimati još neka dokazna radnja.

(MONDO/Blic)