Crna hronika

KO ĆE JOŠ ODGOVARATI ZA SMRT ŽENE KOJU JE UDARIO TOČAK AUTOBUSA? Vozilo pre puštanja u saobraćaj mora dobiti važan papir

Autor Ivana Vlajković

Postavlja se pitanje da li je GSP odgovoran za smrt žene nakon što ju je udario točak autobusa.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

U Bulevaru oslobođenja u Beogradu u ponedeljak, 18. marta, sa autobusa na liniji 78 otpao je točak i tom prilikom su povređene dve žene. Jedna od njih je danas preminula u Urgentnom centru, a uhapšen je mehaničar u preduzeću za saobraćaj "Banbus doo" koji je bio zadužen za dnevni pregled vozila u konkretnom slučaju. S obzirom na to da je žena V. J. (69) izgubila život postavlja se pitanje dalje odgovornosti i koji su sledeći koraci koje nadležni treba da preduzmu.

"Nadležno tužilaštvo će verovatno pokrenuti krivični postupak radi utvrđivanja svih okolnosti vezanih za tu predmetnu saobraćajnu nesreću s obzirom na to da je u pitanju smrtni ishod. Postupak će biti pokrenut radi utvrđivanja načina nesreće i krivice učesnika u saobraćaju", započeo je razgovor za MONDO advokat koji je insistirao na anonimnosti. 

Prema rečima našeg sagovornika, članovi porodice preminule u krivičnom postupku mogu da se pojave kao oštećena strana. Kako je objasnio za naš portal, članovi porodice mogu da podnesu tužbu radi naknade štete, kako materijalne tako i nematerijalne, zbog smrti bliske osobe.

"Pre podnošenja tužbe za nematerijalnu i materijalnu štetu je potrebno da se utvrdi ko je prouzrokovao štetu, odnosno da se utvrdi čiji je autobus, da li privatnog prevoznika ili pripada Javnom komunalnom preduzeću "Gradsko saobraćajno preduzeće" (GSP). Ukoliko autobus pripada privatnom preduzeću, mislim da oba preduzeća snose odgovornost. GSP kao krajnji pružilac usluge i privatni prevoznik kome je GSP delegirao nadležnost", zaključio je razgovor za MONDO advokat. 

Kako nezvanično saznajemo iz GSP-a, svaki vozač kad dođe na posao od tehničkog lica zaduženog za izdavanje vozila dobija potpisan nalog u kom je navedeno da je vozilo prethodno pregledano i potpuno tehnički ispravno i da pod drugačijim okolnostima ne bi trebalo da se pušta u saobraćaj.

Napominje se da se ne isključuje mogućnost da je do kvara na autobusu došlo tokom same vožnje.

BONUS VIDEO: