• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U padovima aviona za četiri godine 14 mrtvih

Pad helikoptera u jezero kod banje Rusanda, bio je 32. incident u civilnom vazduhoplovstvu u Srbiji od 2004. godine do danas, u kojima je stradalo 14 letača.

Pad helikoptera u ponedeljak u jezero kod banje Rusanda, bio je 32. incident u civilnom vazduhoplovstvu u Srbiji od 2004. godine do danas.

U tom periodu zabeleženo je 10 nezgoda i 22 udesa u kojima je poginulo 14 osoba, rečeno je Beti u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Portparolka direktorata Katarina Andrić Milosavljević izjavila je da statistika pokazuje da se nezgode i udesi uglavnom događaju u sportskom letenju, i to veoma često zbog egzibicija onih koji upravljaju letelicom.

Prema rečima Milosavljevićeve, starost aviona ne utiče na bezbednost, već njegovo redovno servisiranje, obučenost pilota i pridržavanje propisa.

"Nema nebezbedne letelice. Mi, zaposleni u vazduhoplovstvu, imamo običaj da kažemo da je svaka letelica sklona padu", kazala je portparolka direktorata.

U aprilu ove godine bile su dve nezgode - "cesni" u Lisičjem jarku je otpao nosni točak pri sletanju, a nekoliko dana kasnije srušio se motorni zmaj u Pančevu.

Tokom 2007. godine bilo je pet udesa i dve nezgode. Poginula je jedna osoba - u oktobru je kod Knjaževca na paraglajderu poginuo je 30-godišnjak.

Od 2004. do 2006. godine bilo je 17 udesa i pet nezgoda, u kojima je 13 ljudi pognulo, a osmoro teško povređeno.

U Srbiji je registrovano, odnosno upisano u registar Direktorata civilnog vazduhoplovstva 320 vazduhoplova transportne, opšte i posebne kategorije, a od toga 189 aviona i helikoptera trenutno imaju dozvole za letenje.

Jat ima 16 aviona - 11 boinga i pet ATR. U okviru Pilotske akademije u Vršcu je 12 aviona opšte kategorije, a u Privrednoj avijaciji registrovana su 22 aviona. Aviogeneks ima jedan boing 737-200.

Vlada Srbije ima dva aviona - lir džet LR 31A i falkon DA50.
Privatnih je 28 letelica - među njima su cesne, helikopteri, pajperi, dok je za sportske svrhe registrovano 45 letelica tipa utva, pajper, zlin, antonov.
Za avio taksi koristi se 12 letelica (pajper, cesna, falkon, lir džet). Registrovano je i 30 jedrilica i 57 zmajeva sa motorom, a izdato je i 357 dozvola za padobrane.

Katarina Andrić Milosavljević kazala je Beti da među registrovanim letelicama ima 45-godišnjaka, ali i najsavremenijih, ultra modernih cesni proizvedenih 2008. godine. Privatne avio kompanije imaju najnoviju flotu, a cene registrovanih letelica u rasponu su od 30.000 do tri miliona dolara.

Prioritet Direktorata za civilno vazduhplovstvo, navela je portparolka, jeste očuvanje bezbednosti i sigurnosti neba iznad Srbije, po međunarodnim standardima.

"Možemo sa sigurnošću da kažemo da je naše nebo bezbedno i da po tom pitanju Srbija ne zaostaje za Evropom. Da bismo očuvali takvu situaciju, direktorat stalno proverava sve učesnike u civilnom vazdušnom saobraćaju, ispravnost letelica i poštovanje pravila, u skladu sa standardima EU", rekla je Milosavljevićeva.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image