• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovde će "doterati" ruske migove (FOTO)

Izvor Tanjug

Vazduhoplovni zavod "Moma Stanojlović" u Batajnici je spreman za remont šest MiG-ova 29, koji treba da stignu kao poklon iz Rusije.

Direktor zavoda, pukovnik, Despot Janković, očekuje da će Zavod i srpsko vojno vazduhoplovstvo ponovo "uzleteti".

Pukovnik Janković je rekao Tanjugu, čija je ekipa posetila "Momu", da će MiG-ovi biti remontovani u Srbiji zajedno sa kolegama iz Rusije po istom modelu kao što je to urađeno sa pet naših MiG-ova 29 tokom 2007. i 2008.

"Apsolutno smo spremni da to uradimo dobro, profesionalno i odgovorno kao i prošli put, čak i bolje. Nesumnjivo je da naša strana može taj posao da uradi kvalitetno", naglasio je čelnik Vazduhoplovnog zavoda koji je prošle godine proslavio vek postojanja.

Janković ističe da zbog ugovora ne može da iznosi detalje o predstojećem poslu, jer bi za to morala da se složi i ruska strana, ali je rekao da će Srbija uraditi "isključivo deo radova koji može kvalitetno da obavi, dok će ostalo biti demontirano i poslato na remont u Rusiju".

Stižu nam MiGovi, piloti vežbaju (FOTO)

Prema njegovim rečima, po završetku remonta u Rusiji, sve će biti vraćeno u Srbiju i ići će po ranijem modelu - montaža, završna ispitivanja na zemlji i završna letna ispitivanja, objasnio je on.

Reč je o remontu šest MiG-ova iz sastava Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije, kao i postojeća četiri MiG-a koji će biti opremljeni najsavremenijim naoružanjem, radarima, optoelektronskim sistemima i uređajima veze, a ceo posao koštaće Srbiju 185 miliona evra, rečeno je ranije Tanjugu u Ministarstvu odbrane.

Baćuška objasnio: Ko poseduje MiG 29...

Kako je rekao Janković, predstojeći remont biće dobra prilika da nauče nešto novo od kolega iz Rusije, s obzirom da su oni konstruisali taj avion i remontuju ga tolike godine.

Janković je rekao da su predstavnici Rusije više puta boravili u "Momi", kako bi sagledali njegove kapacitete, da su svaki put izveštaji bili jako pozitivni i da bi u nekom trenutku zavod mogao da dobije i sertifikat za kompletan remont aviona MiG 29.

Dodaje, ipak, da za to treba dosta vremena i novca i da bi to moglo da se realizuje etapno.

"Očekujem bolje dane za Momu Stanojlović i vojno vazduhoplovstvo, a za to imamo i konkretne razloge - treba da stignu MiG-ovi 29, kupili smo ruske helikoptere Mi-17, a očekujemo i Erbasove helikoptere H145M. Pored toga, ima izgleda da se nabave i PVO sredstva...", kaže Janković i ističe da je premijer Aleksandar Vučić pre nekoliko dana doneo odluku da vlada obezbedi četiri miliona evra za investiciona ulaganja u "Momu" radi podizanja njegovih kapaciteta.

"MOMA" JEDINSTVEN U SVETU

On objašnjava da je Zavod osposobljen da kompletno remontuje avione MiG 21, ali i "galeb", "super galeb", "orao", "utva-75" i "jastreb", kao i helikoptere "gazela" i "Mi-8", a dobrim delom i "Mi-17".

Uz to, ističe, Zavod je na dobrom putu da postane regionalni servisni centar za helikoptere - francusku "gazelu" i ruski "Mi-8/17".

"Još od 2010. u više kontakata i razgovora sa predstavnicima kompanije Erbas helikopters pokušavali smo da sertifikujemo zavod kao regionalni centar, ali iz raznih razloga nismo uspeli. Svaki put smo od njihovih stručnjaka dobijali pohvale, ali lično mislim da je tu bilo i političkih motiva",  naveo je on.

Janković kaže da je u ugovoru o nabavci devet novih Erbasovih helikoptera "H145M" predviđena i industrijska saradnja sa "Momom", ali i da zavod postane regionalni centar za remont helikoptera "gazela".

On je naglasio da je još od uvođenja "gazele" u jugoslovensko naoružanje "Moma" remontovao te helikoptere i pripadajuće motore "astazu", te da proizvodi i 1.175 pozicija raznog gumeno zaptivnog materijala i metalnih delova za taj helikopter.

Kada je reč o saradnji sa Helikopterima Rusije u narednih mesec dana se očekuje i početak operacionalizacije ranijih dogovora.

Janković podseća da istorija Zavoda ide u korak sa srpskim vojnim vazaduhoplovstvom i da je prva aeroplanska radionica formirana 1. jula 1916. u Mikri kraj Soluna, da je zavod od 1973. u Batajnici, a da je poneo ime "Moma Stanojlović" 1976. godine.

Kroz pogone zavoda je do danas prošlo oko 1.200 vazduhoplova - 66 tipova i oko 10.000 vazduhoplovnih motora - 26 tipova, a ostvarena je saradnja sa 28 država širom sveta.

Janković je podsetio da je "Moma" po mnogo čemu specifičan zavod u svetu, sa impresivnim rezultatima, ali da je u NATO bombardovanju 1999. uništena trećina objekata zavoda, kao i deo opreme koja se nije mogla izmestiti.

"Bez lažne skromnosti ovakav remontni zavod nemate nigde na svetu. Remontni zavodi u svetu su tako koncipirani da rade samo deo remontnog programa. Na primer, nadzvučna avijacija i par tipova vazduhoplova ili se opredele samo za klipne ili turbomlazne motore", rekao je on.

Vučić ponosno pored novih srpskih "migova" (FOTO)

Sa smanjivanjem Jugoslavije "Moma" je usvojila remont celog spektra za RV i PVO i remontuje vazduhoplove, klipne i turbomlazne motore, helikoptere, PVO sredstva i zemaljske radare, specijalna vozila za opsluživanje vazduhoplova i PVO sredstava.

"Za sva sredstva koja remontujemo u zavodu u sopstvenoj režiji proizvodimo kompletan gumeno zaptivni materijal i sitnije metalne proizvode. Jedino kupujemo na tržištu kompletne sklopove ili ležajeve. U našoj gumari ima čak 9.500 aktivnih alata i još oko 4.000 koji se koriste povremeno. Proizvodimo i 1.200 pozicija gumeno zaptivnog materijala za tenk M84, tako da bi bez ovog zavoda u velikom problemu bili i pripadnici kopnene vojske, a ne samo RV i PVO", naglasio je on.

U zavodu ima oko 450 zaposlenih, za koje direktor ima samo reči hvale. Oko 25 odsto radnika na remontu su inženjeri, oko 45 odsto sa srednjom stručnom spremom i VKV majstori, a ostalo su druga zanimanja.

On kaže da je zavodu, za ovaj obim posla, potrebno više radnika, ali da i za njih važi zabrana zapošljavanja pošto se od 2008. finansiraju iz budžeta.

Moguće rešenje je da se popuna kadra vrši raspisivanjem internih konkursa, a drugi model je da pređu u zavod vojnici po ugovoru odgovarajućeg profila, kojima ističu ugovori u svojim matičnim jedinicama, a dolaze u starosnu dob kada im se ne može produžiti ugovor.

"U poslednje vreme imamo obećanje da će se odobriti raspisivanje javnog konkursa za popunu upražnjenih radnih mesta" , dodao je pukovnik.

--------------------------------

--

Aplikacija MONDA ponovo na Google Play Store!PREUZMITE JE!

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

As

Lepo je slusati lepe lazi ali vise volim istinu, a upuceni znaju da su iz Mome davno pobegli van svi koji nesto znaju, a njihov kapacitet je remont 1 JEDNOG MIG-a 21 godisnje, a MIG29, nece moci nijedan. 6 migova, 6 godina, toliko im je i preostali vek trajanja msm na ove sto kao uzmaju i samo sto nisu a nema ih, a Beloruske vise niko i ne pominje. Ne mogu stici da remontuju cetvrti mig , vec ce isteci rok prvom, a svima za 6 godina. Migove pred kraj trajanja su platili oko 50 miliona evra po komadu, toliko je prakticno cena novih migova, tako da sem lazi, srecna vam i pljacka narode.

Batajnica

@As Svaka čast na komentaru, izgleda da poznaješ pravo stanje i misliš svojom glavom. Pozdrav.

special image