Čelnici grada Beograda predstavili su zainteresovanim investitorima projekat javno-privatnog partnerstva za izgradnju četiri podzemne garaže - na Studenstkom trgu, Trgu Republike, u Vlajkovićevoj i u Fruškogorskoj ulici.
Reč je o projektu čija je ukupna vrednost oko 50 miliona evra, a u narednom periodu očekuje se raspisivanje javnog poziva.
Gradski urbanista Milutin Folić objasnio je da će jedna podzemna garaža biti izgrađena u Fruškogorskoj ulici, ispod Kosančićevog venca, odnosno Parka nesvrstanim zemljama.
Druga će biti izgrađena na Studentskom trgu i imaće 700 parking mesta.
"Za nju već postoji građevinska dozvola, garaža će se nalaziti ispod trolejbuske okretnice, a ne ispod Studentskog parka i nijedno drvo neće stradati", podvukao je Folić.
Kopaće se na Studentskom trgu, gradi se garaža
Treća podzemna garaža biće ispod parka i Staklenca, na Trgu republike, a četvrta u Vlajkovićevoj, ispod parka kod Skupštine Srbije.
Te garaže trebalo bi u velikoj meri da promene današnju sliku parkiranja u Beogradu, kaže Folić i dodaje da je želja nadležnih da se vozila ne parkiraju više po trotoarima, koje treba vratiti pešacima i biciklistima.
Folić je istakao da je neophodno da izgradnja tih garaža prati dinamiku širenja pešačke zone u gradu.
"Pre nego što se bude zatvarala za saobraćaj Vasina ulica sa Studentskim trgom, tu prvo mora da se izgradi garaža", naglasio je.
Folić je dodao da su konsultatni, koj su radili analizu, prepoznali upravo te četiri garaže kao garaže sa najviše potencijala.
"Imamo ovde danas ogromno interesovanje, više od 20 zainteresovanih subjekata. Nadam se da će grad dobiti pravu stvar i da ćemo konačno promeniti tu hijerarhiju u saobraćaju i da će pešaci dobiti prioritet", rekao je Folić.
Pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević pozvao je investitore da učestvuju u tom projektu, istakavši da je Beograd "jedna od najpoželjnijih investicionih destinacija, zahvaljujući uspostavljenoj političkoj i ekonomskoj stabilnosti u poslednje tri godine".
On je dodao da javno-privatna partnerstva postaju model za privlačenje investitora u prestonicu.
Prema njegovim rečima, od 2000. godine do danas broj registrovanih vozila u Beogradu se povećao za 40 odsto, pa su podzemne garaže neophodne.
Evropska banka za obnovu i razvoj dala je grant za konsultanstke usluge i zainteresovana je za dalje finansiranje projekta.
Direktor EBRD-a u Srbiji Danijel Berg kaže da je pitanje parkiranja važna tema u Beogradu i da će izgradnjom garaža biti olakšan život svima u prestonici.
"Želimo da čujemo vaše predloge i da ponudimo partnerstvo", rekao je Berg.
Investicionoj konferenciji u Starom dvoru prisustvovali su potencijalni partneri grada u ovom projektu - investitori, projektanti, izvodjači radova.