Direktor SMATSA Radojica Rovčanin je rekao danas se takve situacije dešavaju i da je Kontrola letenja ispoštovala sve bezbednosne procedure.
Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov je rekla Tanjugu da postupak inspekcijskog nadzora još nije završen i da će po njegovom okončanju izveštaj biti predstavljen javnosti.
Čizmarov je dodala da do tada ne može da iznosi nikakve detalje.
Direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore Rovčanin je danas rekao Tanjugu da je 10. jula u 20.20 sati došlo do gubitka slike na našem radaru odnosno na našim panelima.
"Zato što je inženjer koji nama instalira dodatnu opremu za poboljšanje radarskih uslova i performansi greškom jedan kabal umesto u test sistem konektovao u operativni sistem, tako da smo automatski izgubili sliku. To se dešava, čovek nije imao nikakvu nameru, bio je pod stalnim nadzorom naših tehničara", objasnio je Rovčanin.
Reč je o ekspertima iz kompanije Comsoft kod kojih se obučavaju zaposleni u SMATSA, piše Tanjug.
"Bilo ko drugi da je prisustvovao i da je ima nadzor ne bi mogao tu ništa da uradi iz prostog razloga zato što je taj čovek ekspert, ali se dešava i ekspertima. I 'Apolo' 13 je izgubio sliku (1970. godine), došlo je do kvara pa su ljudi jedva preživeli. Svaka tehnika može da se pokvari, koliko je danas, na primer, u Srbiji palo sistema, da ne pričamo u svetu", naglasio je.
Ističe da je Kontrola letenja postupila automatski po proceduri, što je najvažnije i da SMATSA poseduje sistem za takve situacije, koji većina kontrola leta u Evropi nema.
"Mi smo ispraznili nebo za pola sata iz razloga bezbednosti, uveli tzv. rejt ziro - nebo bez avoina, otklonili kvar i posle 50 minuta vratili normalan saobraćaj. Ispoštovali smo sve procedure, prijavili smo događaj Direktoratu, kome i treba da prijavimo i prijavili smo Vojsci Srbije".
Rovčanin dodaje da je SMATSA takav slučaj imala i pre dve godine i napomenuo da svaki put kada se uvodi neki novi sistem postoji i opasnost da negde dođe do kuršlusa i da se izgubi slika ili da dođe do poremećaja u navođenju aviona.
SMATSA automatski tada iz razloga bezbednosti prazni nebo i otklanja kvar.
"To su stvari koje se dešavaju non-stop. Ovo su sve stvari koje su u Evropi od nove godine imali i najveći provajderi. To se dešava skoro svim provajderima, ali ovo je sada ujdurma i namera određenih ljudi bivšeg Nadzornog odbora Bratislava Grubačića da pravi - od muve bumbara. Ovo su normalne stvari koje se dešavaju svim provajderima", naglasio je.
Kaže da, na primer, Hrvatska ranije nije imala sliku dva dana, da su u Rumuniji imali problema zbog štrajka, pa je sve avione sa njihovog neba preuzela SMATSA, kada smo dnevno imali oko 3.000 aviona.
"Zato sam ja predvideo centar u Nišu i rezervu za Kontrolu leta, kada naša eventualno ispadne onda bi se automatski palila, to do sada nije rađeno. Mi smo već uradili sve projekte, pripremamo se, pravimo toranj i rezervnu kontrolu letenja", naveo je on.
Rovčanin je istakao da su sve procedure apsolutne ispoštovane u tom slučaju i da je nebo bilo potpuno zaštićeno do bilo kakvih tragedija.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti