Ukupna prodaja kola u Sjedinjenim Američkim Država skromno je porasla, ali azijski proizvodjači preuzimaju sve veći deo tržišta od američkih kompanija, pokazali su podaci najvećih korporacija u oblasti automobilske industrije.
Ukupna prodaja kola u Sjedinjenim Američkim Država skromno je porasla, ali azijski proizvodjači preuzimaju sve veći deo tržišta od američkih kompanija, pokazali su podaci najvećih korporacija u oblasti automobilske industrije.Zajednički udeo "Dženeral motorsa" (GM), "Forda" i "Dajmler-Krajslerove" članice "Krajsler" pao je lane na američkom tržištu na dosad nezabeležen nivo od svega 56,9 procenata, sa 61,7 odsto pre tri godine.
Istovremneo, "Tojota", "Honda", "Nisan" i drugi azijski proizvodjači povećali su prisustvo na američkom tržištu na 36,5, sa 34 odsto u 2002.
U SAD je 2005. godine prodato ukupno 17 miliona automobila, skoro isto kao 2004.
Jedna od lepih vesti za američke proizvodjače je to što je "Ševrolet" bio najprodavanija robna marka u 2005, nadmašisvši "Ford" prvi put u poslednjih 19 godina, sopštio je GM.
Evropske kompanije imale su manju prodaju za tri odsto.
Japanske kompanije "Tojota" i "Nisan" i južnokorejski "Hjundai" objavile su povećanje prodaje od devet i više procenata u 2005.
(Tanjug)