Više od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice.
Više od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice, saopštio je AMSS.
Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija "Ispravno vozilo-bezbedno vozilo" na uzorku od 12.000 vozila, pokazala da je 50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000.
Bozić je ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci
51,6 odsto.
"Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto problem sa upravljanjem", rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je dodao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
"Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima", napomenuo je Božić.
On je kazao da su javni prevoznici obavezni da redovno vrše ispitivanje vozila i proveru tehničke ispravnosti.
Kako je rekao, u Srbiji ima 900 linija za tehnički pregled vozila, što je previše, jer ih je teško kontrolisati, navodeći primer Hrvatske koja ima 130 linija, a ima približan broj vozila kao Srbija. AMSS ima 200 linija za tehnički pregled.
"Nadam se da će novi zakon o bezbednosti saobraćaja i nov pravilnik o tehničkom pregledu regulisati tu oblast na pravi način", rekao je Božić.
(Beta)
Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija "Ispravno vozilo-bezbedno vozilo" na uzorku od 12.000 vozila, pokazala da je 50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000.
Bozić je ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci
51,6 odsto.
"Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto problem sa upravljanjem", rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je dodao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
"Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima", napomenuo je Božić.
On je kazao da su javni prevoznici obavezni da redovno vrše ispitivanje vozila i proveru tehničke ispravnosti.
Kako je rekao, u Srbiji ima 900 linija za tehnički pregled vozila, što je previše, jer ih je teško kontrolisati, navodeći primer Hrvatske koja ima 130 linija, a ima približan broj vozila kao Srbija. AMSS ima 200 linija za tehnički pregled.
"Nadam se da će novi zakon o bezbednosti saobraćaja i nov pravilnik o tehničkom pregledu regulisati tu oblast na pravi način", rekao je Božić.
(Beta)