• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Višim cenama pića ne smanjuje se potrošnja

Pokazalo se da potrošač, kada poskupi njegovo omiljeno piće, ne reaguje nužno smanjenjem konzumiranja alkohola, već može jednostavno da promeni marku pića.

Povećavanje cena piva, vina i žestokih pića zagovara se u SAD kao način da se smanji potrošnja alkohola i problema vezanih za te napitke.

Doktor Pol Grinevald i njegove kolege iz Centra za istraživanje prevencije iz Berklija, Kalifornija, smatraju medjutim, da bi ova mera, primenjena linearno na sva pića, mogla da ima i sasvim suprotan efekat.

Kalifornijski istraživači došli su do tog zaključka proučavajući podatke o prodaji i cenama alkoholnih pića u Švedskoj tokom desetogodišnjeg perioda, izvestio je Rojters.

Pokazalo se da potrošač, kada poskupi njegovo omiljeno piće, ne reaguje nužno smanjenjem konzumiranja alkohola, već može jednostavno da promeni marku pića. Tako će piti isto koliko i pre, ali piće koje je jeftinije.

Štaviše, suočen sa poskupljenjem, potrošač može da promeni i vrstu pića. Ljubitelj vina se ne preorijentiše uvek na jeftinije vino, već može da postane konzument žestokih pića.

Čak je moguće da potrošač, ostavljajući kvalitetniju marku pića na račun jeftinije, ostvari i razliku koja će mu omogućiti da kupuje i troši više alkohola nego ranije, upozoravaju Grinevald i njegove kolege.

Oni smatraju da bi efikasnije bilo povećati cenu jeftinih alkoholnih pića, jer bi to potrošačima ostavilo najmanje prostora da na promenu cena odgovore zanemarivanjem kvaliteta, ali ne i kvantiteta pića.

Pošto su mladi i alkoholičari naročito skloni konzumiranju jeftinih pića, povećanje cena na ovom segmentu tržišta bilo bi korisno kao prevencija problema izazvanih alkoholom u tim kategorijama stanovništva, tvrde kalifornijski istraživači.

(Tanjug-Ekos)

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

vlada_

smi, cim si to rekao, onda ni ne znas kako je to \"doslo\"...na turniru je bilo prijavljeno oko 8 hiljada ljudi mislim, i ako mislis da je to sto su bas ovi ljudi bili za finalnim stolom cista sreca onda nemas pojma o cemu pricas... i ne, nece tako da ode.

LJULJAJ JAVORE

kakav car, brate (hibrid)

Nemanja

9 ljudi je bilo na stolu prvi koji je ispao dobio je samo milionce :)

special image