Pokazalo se da potrošač, kada poskupi njegovo omiljeno piće, ne reaguje nužno smanjenjem konzumiranja alkohola, već može jednostavno da promeni marku pića.
Povećavanje cena piva, vina i žestokih pića zagovara se u SAD kao način da se smanji potrošnja alkohola i problema vezanih za te napitke.Doktor Pol Grinevald i njegove kolege iz Centra za istraživanje prevencije iz Berklija, Kalifornija, smatraju medjutim, da bi ova mera, primenjena linearno na sva pića, mogla da ima i sasvim suprotan efekat.
Kalifornijski istraživači došli su do tog zaključka proučavajući podatke o prodaji i cenama alkoholnih pića u Švedskoj tokom desetogodišnjeg perioda, izvestio je Rojters.
Pokazalo se da potrošač, kada poskupi njegovo omiljeno piće, ne reaguje nužno smanjenjem konzumiranja alkohola, već može jednostavno da promeni marku pića. Tako će piti isto koliko i pre, ali piće koje je jeftinije.
Štaviše, suočen sa poskupljenjem, potrošač može da promeni i vrstu pića. Ljubitelj vina se ne preorijentiše uvek na jeftinije vino, već može da postane konzument žestokih pića.
Čak je moguće da potrošač, ostavljajući kvalitetniju marku pića na račun jeftinije, ostvari i razliku koja će mu omogućiti da kupuje i troši više alkohola nego ranije, upozoravaju Grinevald i njegove kolege.
Oni smatraju da bi efikasnije bilo povećati cenu jeftinih alkoholnih pića, jer bi to potrošačima ostavilo najmanje prostora da na promenu cena odgovore zanemarivanjem kvaliteta, ali ne i kvantiteta pića.
Pošto su mladi i alkoholičari naročito skloni konzumiranju jeftinih pića, povećanje cena na ovom segmentu tržišta bilo bi korisno kao prevencija problema izazvanih alkoholom u tim kategorijama stanovništva, tvrde kalifornijski istraživači.
(Tanjug-Ekos)