Toranj će će biti visok 75 metara, a "toplom vezom" biće povezan sa oblasnom kontrolom letenja, rekao je danas direktor SMATSA Radojica Rovčanin.
Novi toranj biće među 10 najviših u svetu, a, kako je rekao Rovčanin, procena je da će gradnja, koja će početi na jesen, trajati oko godinu i po dana, dok će, početkom maja biti raspisan tender za projektnu dokumentaciju.
"Mi procenjujemo da će jedno godinu, godinu i po dana trajati njegova gradnja i računamo da dogodine bude završen. U međuvremenu, nema nikakvih smetnji za kontrolu leta, koliko ja znam. Do 2022. mi moramo da napustimo ovaj naš toranj, ali to ćemo uraditi i mnogo ranije. U svakom slučaju, dobijamo nov, prelep, izvanredan kontrolni toranj, koji će se videti skoro iz svih krajeva grada", rekao je Rovčanin za Tanjug.
Evo i kako će toranj izgledati:
Prema njegovim rečima, SMATSA je podigla kredit od EBRD banke od 35 miliona evra, a kako kaže, podići će drugu tranšu kredita i od EIB banke, zbog gradnje tornja, a dodaje da će stari toranj pripasti koncesionaru, francuskoj firmi "Vansi".
Logična je stvar, ističe Rovčanin, da jedan takav aerodrom koji će nastaviti da se razvija ima dobru kontrolu letenja.
Pored tornja i nadogranje softvera i hardvera, Rovčanin kaže da je u toku i izgradnja radara na Besnoj kobili, koji je vrlo važan i koji će zameniti radar na Kopaoniku koji se trenutno ne koristi.
Uz to, SMATSA pravi aerodromu Beograd pored piste i primarni i sekundarni radar, u Nišu se pravi toranj, kao i rezervna kontrola leta u tom gradu, za eventualne katastrofične situacije, te ALS instrumentalni sistem sletanja u Nišu, za uslove smanjene vidljivosti.
"To su naši glavni projekti i posle toga, SMATSA će sigurno jedan duži period moći samo da obavlja svoj posao sa odličnom opremom", smatra Rovčanin.
SMATSA je, kaže Rovčanin, uvela i projekat "otvorenog neba", gde je zajedno sa Hrvatskom i BiH otvorila prostor, u kome se avioni slobodno kreću.
Za taj projekat od Evropske komisije dobili su nagradu, podseća on i dodaje da sada tome pristupaju Slovenija i Austrija, a da su Rumunija i Mađarska zainteresovane.
"To što smo uveli zaista je revolucionarno. Avion sam bira rutu, manje troši goriva, manje izduvnih gasova, pre stigne, jeftinija karta za putnike", rekao je Rovčanin.
Inače, SMATSA ima 350 kontrolora leta, koji kontrolišu vazdušni prostor cele Srbije, izuzev Kosova, zatim prostore Crne Gore, južnog Jadrana i 55 odsto teritorije BiH.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Lepa Vanja je supruga Gorana Vesića: Uhapšeni ministar u ostavci otkrio kako su se upoznali, od tad su nerazdvojni