Na deonici Predajane - Caričina Dolina u sredu je obrušen potporni zid, to jest manji deo zaštitne kosine 6 i bugarska kompanija Trejs već raščišćava teren.

Pomoćnik dirketora Koridora Srbije i šef projekta Jug na Koridoru 10 Milovan Bekrić, rekao je Tanjugu da je do destabilizacije manjeg dela zaštite kosine 6 došlo usled naglog topljenja snega i obilnih kiša prethodnih dana.

Obrušeni deo kosine je oko 800 metara kvadratnih, što je šest odsto ukupne površine kosine.

undefined koridor 10

Bekrić je istakao da je u pitanju zaštitna konstrukcija koja je bila u izgradnji i da će u što kraćem roku biti sanirana i ojačana, kako bi se nastavila izgradnja autoputa na tom delu Koridora 10.

Srušio se potporni zid puta na Koridoru 10!

Naglasio je da Koridori Srbije, nadzorni organ, projektant i izvođač radova čine sve da ovaj događaj ne utiče na produženje roka za završetak autoputa kroz Grdeličku klisuru i puštanja u saobraćaj te deonice.

"Naglo topljenje snega i obilne kiše prethodnih dana su prouzrokovale smanjenje koherentnosti tla i destabilizaciju, što je dovelo do loma manjeg dela zaštitne konstrukcije koja je bila u izgradnji i koja je trebalo da osigura kosinu. Sačinjen je plan koji podrazumeva i uklanjanje odronjenog materijala, sanaciju i ojačanje konstrukcije, kako bi se sa radovima na samoj trasi nastavilo u najkraćem mogućem roku", naveo je Bekrić.

Odmah posle obrušavanja potpornog zida na teren su izašli predstavnici investitora, nadzornog organa, izvođača i projektanta i usaglasili buduće korake za sanaciju.

Izvođač radova na tom delu je bugarska kompanija Trejs, a stručni nadzor vrši konzorcijum "Louis Berger i Egnatia Odos".

Izvođenje radova finansira Evropska investiciona banka, a ugovorena vrednost radova je 37,51 miliona evra.

U Grdeličkoj klisuri ima više od 155.000 metara kvadratnih kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, a izgrađena su 33 mosta ukupne dužina 5,7 km.

Na toj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400 metara.

O složenosti tog dela trase, govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela -"Predejane" dužine 1.000 metara i "Manajle" koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808 metara.

FINIŠ u Grdeličkoj klisuri: Asfaltira se Predejane

Taj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov, pošto je tehnički izuzetno zahtevan teren za izgradnju.