Na deonici Predajane - Caričina Dolina u sredu je obrušen potporni zid, to jest manji deo zaštitne kosine 6 i bugarska kompanija Trejs već raščišćava teren.
Pomoćnik dirketora Koridora Srbije i šef projekta Jug na Koridoru 10 Milovan Bekrić, rekao je Tanjugu da je do destabilizacije manjeg dela zaštite kosine 6 došlo usled naglog topljenja snega i obilnih kiša prethodnih dana.
Obrušeni deo kosine je oko 800 metara kvadratnih, što je šest odsto ukupne površine kosine.
Bekrić je istakao da je u pitanju zaštitna konstrukcija koja je bila u izgradnji i da će u što kraćem roku biti sanirana i ojačana, kako bi se nastavila izgradnja autoputa na tom delu Koridora 10.
Naglasio je da Koridori Srbije, nadzorni organ, projektant i izvođač radova čine sve da ovaj događaj ne utiče na produženje roka za završetak autoputa kroz Grdeličku klisuru i puštanja u saobraćaj te deonice.
"Naglo topljenje snega i obilne kiše prethodnih dana su prouzrokovale smanjenje koherentnosti tla i destabilizaciju, što je dovelo do loma manjeg dela zaštitne konstrukcije koja je bila u izgradnji i koja je trebalo da osigura kosinu. Sačinjen je plan koji podrazumeva i uklanjanje odronjenog materijala, sanaciju i ojačanje konstrukcije, kako bi se sa radovima na samoj trasi nastavilo u najkraćem mogućem roku", naveo je Bekrić.
Odmah posle obrušavanja potpornog zida na teren su izašli predstavnici investitora, nadzornog organa, izvođača i projektanta i usaglasili buduće korake za sanaciju.
Izvođač radova na tom delu je bugarska kompanija Trejs, a stručni nadzor vrši konzorcijum "Louis Berger i Egnatia Odos".
Izvođenje radova finansira Evropska investiciona banka, a ugovorena vrednost radova je 37,51 miliona evra.
U Grdeličkoj klisuri ima više od 155.000 metara kvadratnih kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, a izgrađena su 33 mosta ukupne dužina 5,7 km.
Na toj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400 metara.
O složenosti tog dela trase, govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela -"Predejane" dužine 1.000 metara i "Manajle" koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808 metara.
Taj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov, pošto je tehnički izuzetno zahtevan teren za izgradnju.
Ajzea Kenan je heroj, a Zvezda je tim za plejof: Pobeda crveno-belih, zvuk sirene doneo trijumf!
"Partizan ima tim za fajnal-for Evrolige": Braun za MONDO o Željkovom izazovu i najvećoj želji u karijeri
Trojica igrača Partizana ne treniraju: Željko Obradović otkrio detalje pred Makabi!
Od ovog datuma biće -20, pašće pola metra snega: Prognoza Marka Čubrila za 2025, otkrio i kakvo leto nas čeka
"U redu ako ne razumete košarku, vaše pitanje me vređa!": Greška na konferenciji Sferopulosa napravila haos!