Saobraćajna policija Ostružnička petlja
MONDO/Nikoleta Vukčević 

Nakon što se na internetu i društvenim mrežama pojavio snimak kako se vozači sa Obrenovačkog puta, zbog radova na mostu, na Ostružničkoj petlji uključuju ka Surčinu polukružnim okretanjem u suprotnom smeru, na tom mestu dežura patrola saobraćajne policije, a Putevi Srbije su najavili da će postaviti barijere i mobilne ivičnjake kako bi onemogućili nepropisno skretanje.

Na tom delu Ostružničke petlje se prošle nedelje dogodila saobraćajna nesreća u kojoj je jedno lice poginulo upravo prilikom polukružnog okretanja.

Vozači umesto da idu do petlje Orlovača kako bi se okrenuli pokušavaju da se okrenu ka Surčinu i izbegnu kruženje od 16 kilometara.

Radovi na mostu bi trebalo da traju do 1. avgusta, rečeno je Tanjugu u Putevima Srbije.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić je rekao Tanjugu na Ostružničkoj petlji, da je takva situacija mogla da bude izbegnuta da se ta vozila na vreme preusmeravaju na alternativne pravce za uključivanje na obilaznicu ili stavljanjem privremenih semafora koji bi omogućili vozačima bezbedno skretanje.

Vujanić ističe da je veoma važno da na tom mestu zbog bezbednosti dežura saobraćajna policija, jer se ne može očekivati da svi vozači poštuju propise.

U Putevima Srbije navode da su, kako bi se sprečile sve eventualne saobraćajne nezgode, odmah pozvali Upravu Saobraćajne policije koja je na njihov zahtev na lice mesta poslala patrolu.

Od 28. juna na snazi je druga faza radova na uklapanju novoizgrađene leve kolovozne trake sa postojećom rampom na delu petlje Ostružnica na obilaznici.

Za saobraćaj je zatvorena rampa kojom se vozila koja dolaze iz Beograda i Obrenovca uključuju na obilaznicu oko Beograda u pravcu ka Surčinu.

Sva vozila se upućuju na petlju Orlovača odakle se saobraćajnom signalizacijom mogu vratiti ka Surčinu i nastaviti dalje (petlje Orlovača, Surčin, Beograd/Dobanovci ili Batajnica).

Kako je navedeno u pisanom odgovoru Puteva Srbije Tanjugu, saobraćajna signalizacija je postavljena shodno važećem projektu, na koji je dobijeno rešenje ministarstva i sve je urađeno prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji.

"Odmah smo na lice mesta poslali nadležnog saobraćajnog inženjera koji je proverio saobraćajnu signalizaciju i konstatovao da je sve postavljeno shodno važećem projektu, ali moramo naglasiti da većina učesnika u saobraćaju pravi prekršaj i ne poštuje postavljenu saobraćajnu signalizaciju dovodeći u opasnost kako sebe tako i sve ostale učesnike u saobraćaju".

Vujanić ističe da nije trebalo potpuno zatvarati deo Ostružničke petlje, kao i da vozači na vreme moraju biti obavešteni da kada prilaze tom mestu neće moći da se uključe na obilaznicu ka Surčinu.

On je ukazao i da bi trebalo putari, kada je već zatvoren saobraćaj na tom delu, da rade 24 sata dnevno kako bi se što pre završili radovi.

Kaže i da je obilaznica veoma opterećena teretnim saobraćajem.

Na Ostružničkoj petlji vozila sa Obrenovačkog puta mogu da se uključe na obilaznicu samo u smeru ka Orlovači i Bubanj potoku (istok), a ne ka Surčinu, Šidu i Novom Sadu (zapad).

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.