Ilustracija
MONDO, Lana Stošić Ilustracija

"Posle sedam godina, od danas će građani Novog Sada i Zrenjanina ponovo moći da putuju vozom. Pored toga što obnavljamo železnički Koridor 10 i barsku prugu, ulažemo i u rekonstrukciju regionalnih pruga", rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka za građevinu, infrastrukturu i saobraćaj Zorana Mihajlović.

Ona je podsetila da je u 2018. obnovljeno više od 280 kilometara pruga, uključujući i prugu od Novog Sada do Zrenjanina.

Kaže da je obnavljanje linije važno ne samo zbog građana koji žive u Novom Sadu, Zrenjaninu i svim mestima između ova dva grada, nego i zbog zrenjaninskih preduzeća.



"Pre rekonstrukcije, vozovi su tom prugom išli prosečno 20-30 kilometara na sat, negde i 10 kilometara na sat, zbog čega je saobraćaj pre sedam godina i obustavljen. Od danas putnički vozovi ponovo idu 80 kilometara na sat, a građani će putovati novim ruskim dizelmotornim vozovima", rekla je ministarka.

 Povećana je i nosivost pruge kojom će zrenjaninska privreda dobiti najefikasniji transport robe ka Novom Sadu, Beogradu i jugu Srbije, dodala je ministarka.

Rekonstrukcija pruge Orlovat-Zrenjanin deo je projekta rekonstrukcije pruge Pančevo - Orlovat - Novi Sad, čija je ukupna dužina 136 kilometara, uključujući deonicu od Orlovata do Zrenjanina.

Vrednost radova rekonstrukcije iznosi ukupno oko 10 milijardi dinara, a završetak svih radova na deonicama od Pančeva ka Novom Sadu planirana je do kraja januara 2019.

Putnički voz između Zrenjanina i Novog Sada povezaće čak 15 mesta u Južnobačkom i Srednjobanatskom okrugu, a stanovnici Lukićeva, Orlovata, Farkaždina, Perleza, Titela, Šajkaša, Kaća i drugih mesta duž ove pruge ponovo će imati redovan i pouzdan železnički prevoz.