Poslednji podaci kažu da je Dunav u blagom porastu i RHMZ je najavio da će narednih dana novi biti povećan za 2,5 metara.

"Kod nas ni jednog trenutka plovidba nije obustavljena, ali brodovi se ne ukrcavaju na maksimum da bi mogli nesmetano da plove. To znači da su se prilagođavali postojećim uslovima plovidbe. U Mađarskoj je obustavljena plovidba na nekoliko sektora zbog male vode", izjavio je za Tanjug Kovačević.

I u Lučkoj kapetaniji Novi Sad Tanjugu je potvrđeno da nije bilo problema u odvijanju saobraćaja na Dunavu.

"Vodostaj kod Novog Sada je gotovo 70 centimetara ispod dinjeg nivoa plovidbe, ali zbog dobro obeleženog plovnog puta i ipak dovoljne dubine nije bilo bilo kakvog incidenta, kapetani su bili obazrivi, vršen je i pretovar, a noću su odmarali radi sigurnijeg prolaska", rekao je šef Lučke kapetanije u Novom Sadu, Boris Oreb.

Dunav kao potok: Brodovi stoje, plove samo baržice


Da ozbiljnije ekonomske štete zbog otežane plovidbe nije bilo potvrđuju i u Luci Novi Sad.

"Mi imamo vertikalni kej i nizak vodostaj nije uticao bitnije na naš rad, ali smo ipak nešto manje robe pretovarali zbog manjih tovara na baržama zbog niskog vodostaja", rekao je za Tanjug Aleksadar Milovančev, direktor Luke Novi Sad.

Ni biljni i životinjski svet nisu bili ugroženi, tvrde u Pokrajinskim zavodu za zaštitu prirode.

Oj, Moravo, gde nestade?! (FOTO)

"Dobro je što je ova suša došla u jesen kada je živi svet u mirovanju, pa neće biti posledica. Ipak, bilo bi opasno kada bi se ovakav nizak vodostaj nastavio i u toku zime", kaže Slobodan Puzović iz Pokrajinskog zavoda za zaštitu priride u Novom Sadu.

Inače, vodostaj Dunava daleko je od istorijskog minimuma iz 1909. kada je kod Bezdana zabeleženo minus 146 centimetara, jer je sada na minus 98 centimetara.

Ovakvi prirodni fenomeni, kažu u Ministarstvu za saobraćaj, građevinu i infrastrukturu, samo pokazuju koliko je važan projekat uređenja plovnog puta Dunava koji trenutno sprovode na 6 kritičnih sektora na Dunavu od Beograda do Bačke Palanke. Vrednost radova je 10 miliona evra i finansirani su iz IPA fondova, čime će biti obezbeđena plovnost na Dunavu i u slučaju izuzetno niskog vodostaja.