Na tim snimcima je zabeleženo nebezbedno i bahato ponašanje učesnika u drumskom saobraćaju, u situacijama kada su rampe spuštene i nailazi voz.
U desetak minuta odabranog materijala vide se situacije na putnim prelazima koje će uplašiti, začuditi ili podsetiti na neke scene iz akcionih filmova, saopštilo je to preduzeće.
Bezbednost saobraćaja na putnim prelazima u najvećem broju slučajeva nije samo železničko i tehničko pitanje, već najčešće pitanje samodiscipline i saobraćajne kulture vozača i pešaka kao učesnika u drumskom i pešačkom saobraćaju.
Poštovanje zakonskih propisa, kako je navedeno, garantuje očuvanje bezbednosti, ali se nažalost učesnici u drumskom saobraćaju, često upuštaju u opasne i rizične radnje i ne vode računa o putnim signalima.
Vozači drumskih vozila ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.
POGLEDAJTE SNIMKE:
Česti su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje.
Godišnje na putnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom vozači drumskih vozila oštete više od 2.000 branika i polubranika Infrastrukture železnice Srbije.
Osim što se na taj način Infrastrukturi železnice Srbije nanosi velika materijalna šteta, time se i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja.
Zabrinjava činjenica da je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na potpuno osiguranim i na najsavremenije opremljenim prelazima, što ukazuje na neodgovorno ponašanje vozača drumskih vozila i pešaka, koji su u gotovo 100 odsto slučajeva uzročnici nesreća na putnim prelazima.
U protekle dve godine u nesrećama na putnim prelazima nastradalo je 18 osoba. Svih osamnaest nastradalo je zbog sopstvene odgovornosti. Takva statistika nije samo u Srbiji već su pokazatelji približni i u drugim zemljama, a taj problem prepoznala je i Međunarodna železnička unija. Snimci su nastali na većem broju putnih prelaza širom Srbije.
Na području Infrastrukture železnice Srbije nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni.
Od ukupno 2.138 putna prelaza, 502 putna prelaza obezbeđena su savremenom signalno-sigurnosnom opremom (automatskim branicima, polubranicima i svetlosnom saobraćajnom signalizacijom). Preostalih 1.636 putnih prelaza obezbeđeni su znacima drumske signalizacije (Andrejin krst, znak stop), navedeno je u saopštenju.
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!