Da li smo dobri prema sebi i ljudima koji nas okružuju? Da li smo uradili nešto? Da li smo uradili dovoljno? Da li možemo da učinimo više?
Kažu mnogi da se nekada više vodilo računa o ljudima u ovoj zemlji, da je bilo više solidarnoszi, empatije. Ovo "ludo" vreme nas je pomalo otuđilo...
Trag fondacija godinama unazad pokušava da ukazuje na dobra dela pojedinaca, grupacija, udruženja, preduzeća... koji nisu zaboravili na ČOVEČNOST. I ove godine ova fondacija dodeljuje nagrade za filantropiju.
"Kada ljudi i kompanije odluče da preokrenu negativne pojave na koje nailaze u svojim zajednicama i na taj način stvore nešto bolje i trajnije, ostavljaju trag dobrote. Ovaj trag služi kao podsticaj za sve nas, ali i nešto što ćemo ostaviti budućim generacijama", poručuje Marija Mitrović, direktorka za filantropiju i partnerstva Trag fondacije, koja ove godine raspisuje dvanaesti konkurs za dodelu VIRTUS nagrade za filantropiju.
Šta je, zapravo, filantropija?
"Kapacitet za dobro postoji u svima nama i, ako se potrudimo da ga vidimo, pronaći ćemo ga ili će ono pronaći nas negde u našem okruženju. Dobročinstvo se ne ogleda samo u velikim gestovima, ono se vidi i kroz svakodnevnu pomoć komšiji, prijateljima ili nekom strancu. Ono znači izdvojiti vreme da nekome drugom olakšamo dan. Filantropiju razvijamo kada ljudi uoče da neki složeniji problemi mogu da reše zajedničkom akcijom. Filantropski rad predstavlja organizovani trud koji na duže staze rešava pitanja od važnosti za sve nas".
Kako možemo da znamo koliko dobra smo ostavili za one koji dolaze posle nas?
"Iz godine u godinu možemo da vidimo male promene koje vode ka većem dobru. Vidimo promene u stavovima ljudi i njihovom odnosu jednih prema drugima, vidimo materijalna dobra koja su ostavljena generacijama koje dolaze, objekte koje koristimo i nove stvari koje učimo, a kako vreme prolazi, ponekad dobijemo priliku i da vidimo postignuća onih koji su nekad bili ti koji primaju pomoć. Raduje nas i to da pojedini mladi ljudi sami preuzimaju na sebe da izgrade bolju budućnost. Prošle godine smo dodelili specijalnu nagradu za mladog filantropa Jovanu Simiću, koji je organizovanjem sportskih događaja kao što su Sportski Bazar, humanitarne večere i utakmice, prikupio više stotina hiljada evra i veći deo novca posvetio najmlađima kojima je bila potrebna hitna zdravstvena nega. Briga koju mladi pokazuju nas ohrabruje, i nadamo se da ćemo i narednih godina nagrađivati mlade ljude koji menjaju svet, da njihovo dobro ne bi ostalo skriveno".
MONDO INTERVJU: Jovan Simić - dečko koji vraća osmeh Srbiji
NISMO BAŠ SKROZ PROPALI: Srbi danas i filantropija
Da li su mediji aktivni u promovisanju dobročinstva?
"Po mišljenju građana, ne onoliko koliko bi trebalo. Potrebno je još glasova da se rašire dobre vesti. Kada bi se više čulo o nesebičnim dobročiniteljima verovatno bi još više ljudi sledilo njihov primer. Milorad Jurković, stolar iz Beočina je putem svoje Facebook stranice obaveštavao ljude o dobrim delima koje čini, između ostalog izrađujući i poklanjajući porodicama stolice za bebe, i tako motivisao hiljade svojih pratilaca da se pridruže njegovim inicijativama. Ustvari, građani se o humanitarnim akcijama najviše informišu putem televizije i društvenih mreža. Ovo su brzi mediji, kojima se pažnja ne zadržava previše dugo na jednoj temi, tako da je potrebno i da se štampani i online mediji aktivnije uključe u širenje dobrih priča".
Kome se sve dodeljuje VIRTUS nagrada?
"VIRTUS nagrada za 2018. godinu biće dodeljena u pet glavnih kategorija: Glavna nagrada za doprinos kompanije na nacionalnom nivou, Nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, kao i Nagrada za individualni doprinos filantropiji. Svake godine se izdvoji i neki primer dobročinstva koji nezavisni žiri nagradi posebnom nagradom".
Primeri dobre prakse korporativne filantropije?
"Veliki doprinos pored velikih kompanija mogu da naprave i mala i srednja preduzeća. To nam između ostalih pokazuje i preduzeće 'Yumis' iz Niša, koje je pružilo finansijsku podršku Univerzitetu u Nišu, sportskim udruženjima, odredu izviđača i raznovrsnim kulturnim manifestacijama. Svoje proizvode je donirao udruženjima kao što su NURDOR, Udruženje samohranih majki, domovi za stare i udruženja osoba sa invaliditetom. Pored ovoga, pružali su i besplatne edukacije za studente i srednjoškolce. Inovativno filantropsko rešenje ponudila je Erste banka, koja je pokrenula donatorsku platformu Superste.net kojom je učinila da program donacija u oblastima kulture, umetnosti i obrazovanja namenjenih organizacijama i mladim ljudima bude transparentniji, moderniji i digitalizovaniji. Platforma omogućuje učesnicima onlajn prijavu i seriju radionica i mentorskih sesija da bi unapredili svoje ideje pre održavanja onlajn glasanja i odluke žirija".
Prijava za ovogodišnji konkurs počela je 21. januara i trajaće sve do 19. februara 2019. godine. Da bismo svi videli dobro u sebi i u drugima prijavite sebe ili nekoga iz svog okruženja na konkurs za dvanaestu VIRTUS nagradu za filantropiju.
Više informacija o prijavi i samoj nagradi možete pronaći na ovom linku: www.tragfondacija.org/virtus.
Nož u srce Partizana, De Kolo ugasio Arenu: Lovernj dominirao, crno-beli ponovo izgubili u Areni!
Poraz Zvezde i čarke na kraju: Crveno-beli sjajno krenuli pa se skroz ugasili
"Ja imam utisak da smo im mi dali ovu utakmicu!": Željko je ljut, igrači Partizana nisu znali pravilo!
Partizan pronašao novog trenera: Vraća se u Humsku čovek čiju "bombu" pamti Zvezda?
"Sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan": Šapić najavio veliku promenu od 1. januara