/grafika: Data Media Market/

Verujemo da smo sportska nacija, da nam je sport u krvi - pa valjda i u svemu ostalom. Lepimo se za TV ekrane kao špaklom, bilo da su tenis, fudbal, košarka, atletika, rvanje, rukomet... koji god sport u pitanju. Osvajamo medalje, pa često i informativne emisije počinju vestima iz sporta.

Ali, kada premerimo informacije koje su dominantne u informativnim TV emisijama, stvari, zapravo,  stoje drugačije.

Udarni dnevnici, koji i dalje privlače najviše pažnje gledalaca kada su u pitanju informativne emisije, odaju sasvim drugačiju sliku. TV kanal možemo da biramo, ali struktura informacija koja stiže iz pljosnate ploče (odavno ne pričamo o čarobnim kutijama, onim iz analognog doba) nam je nametnuta.

Kako i koliko te informacije utiču na nas, predmet je socioloških istraživanja. Po količini tematskih priloga koji se emituju u centralnim dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom (RTS, Pink, Happy, Prva i O2) i televizije N1, Srbija je zemlja čijom informativnom sferom apsolutno dominira tema Kosova.

Izveštavanje televizija centralna tema u TV emisijama
Data Media Market/Mondo 



Biro za društvena istraživanja, BIRODI, uradio je monitoring centralnih informativnih emisija na ovim TV stanicama za period 1. avgust - 31. decembar 2018, i rezultate objavio početkom marta ove godine.

Kao što se vidi iz prethodne infografike, temi Kosovo posvećuje se nešto više od četvrtine svih priloga u dvenicima. Ili, tri puta više od sportske i zabavne tematike.

Onda, tu je i podstruktura kosovskih tema. Takse koje je Priština uvela Srbiji i oko kojih se sada vrte informacije o sveukupnim odnosima Beograda i Prištine - što međusobnim, što sa ostatkom sveta, u poslednjih pet meseci prošle godine nisu bile među značajnijim temama.

Izveštavanje televizija centralna tema u TV emisijama
Data Media Market/Mondo 



Isto je i sa udelom kosovske tematike u prilozima vezanim za EU, Rusiju i SAD. Krajem prošle godine, kao i godinama unazad, problematika Kosova dominirala je prilozima o EU, čija je uloga o dijalogu i naporima da se krene ka normalizaciji odnosa Beograda i Prištine, bila dominantna.

Izveštavanje televizija centralna tema u TV emisijama
Data Media Market/Mondo