Pomoćnik ministarke za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe Veljko Kovačević rekao je da je tokom prošle godine inspekcija podnela više od 100 prekršajnih prijava protiv učesnika u plovidbi, a kazne su od 10.000 do 100.000 dinara.

"Najčešći prekršaji koje učesnici u plovidbi prave su korišćenje čamaca koji nemaju dozvole o tehničkoj ispravnosti, upotreba čamaca kojima upravlja lice koje nema dozvolu za plovidbu ili nepostojanje potrebne opreme. Zbog toga smo odlučili da se svake godine pred početak i u jeku nautičke sezone pojačamo kontrolu plovila", rekao je Kovačević.

Takva kontrola sprovedena je i danas na Dunavu i Savi u Beogradu.

"U kontroli smo zatekli pozitivan primer vlasnika koji je ispunjavao sve propisane uslove, ali i jedan negativan slučaj, gde prvo vlasnik nije bio na čamcu, zatim smo utvrdili da čamac nije registrovan od prošle godine i protiv njega je inspekcija preduzela sve potrebne mere", rekao je Kovačević.

Šef Lučke kapetanije Beograda Milan Nikolić rekao je da kapetanija svake godine pred početak nautičke sezone razgovora sa predsednicima i vlasnicima nautičkih klubova i plovila i daje smernice za ponašanje tokom plovidbe.

"Svakodnevno kontrolišemo čamce, a uočeno je da je neistaknuta identifikaciona oznaka najčešći primer nepoštovanja zakonskih procedura. Sve veći broj vlasnika plovila zna koji nivo sigurnosne opreme moraju da imaju čamci, tako da sa te strane nemamo problema", rekao je Nikolić.

On je napomenuo da bi svi vlasnici čamaca do kraja godine trebalo da zamene stara uverenja za upravljanje čamcima na moru i rekama.

Dodao je da je u Beogradu registrovano oko 3.800 čamaca, a taj broj se u poslednje tri godine povećao zahvaljujući pojednostavljenoj registraciji, ali i zbog toga što je registracioni period produžen na tri godine.

Inače, vlasnici plovila trebalo bi da ukoliko ih zaustavi inspekcija pokažu dozvolu za upravljanje čamcima na moru i rekama, uverenje da je čamac registrovan i tehnički ispravan, kao i istaknutu registracionu oznaku na brodu.